مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:ابهام در چشم‎انداز فعالیت‎های حوزه بانوان

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده یکی از مسائل اساسی و مبنایی در حوزه زنان را عدم همگرایی آنان در تعیین اولویت‎های مطالبات‎شان ذکر کرد.

زنان در تعیین اولویت‎های مطالبات خود همگرایی ندارند

 به گزارش گلستان24، فهیمه فرهمندپور ظهر امروز در نشست با زنان فرهیخته استان گلستان اظهار کرد: بانوان در مسائل حوزه زنان همگرایی ندارند حتی ادبیات‎شان در طرح مطالبات نیز مشترک، واحد و همگرا نیست طبعا چنین مسائلی در اتخاذ روش‎ها و مطالبات مشتت عمل می‎شود و کارها پیشرفت مناسبی در این حوزه ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز موفق نشدیم الگوی جامع از نحوه مواجهه با مسائل و چالش‎های حوزه بانوان و فعالیت آنها در حوزه کلان تدوین کنیم یا اینکه هنوز نمی‎دانیم زن موفق در طراز خانواده، عرصه مدیریتی و ... چه کسی است.

* الگوی جامع حتی با توافق نسبی در حوزه بانوان وجود ندارد

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: افرادی که در حوزه بانوان ورود کردند قطعا با انگیزه عمیق بوده و این افراد دغدغه حوزه بانوان را داشتند در حوزه بانوان هر چه دیده می‎شود تلاش، زحمت و فداکاری است.

فرهمندپور با اشاره به اینکه الگوی جامع و نظام طراز بر اساس ملاک و معیارهایی حتی با توافق نسبی در حوزه بانوان وجود ندارد، افزود: باید از امکانات و سرمایه موجود به صورت هدفمند استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در چشم‎اندازهای فعالیت حوزه بانوان ابهام وجود دارد، اظهار کرد: لازم است برش استانی از اولویت‎های حوزه بانوان در استان‎های مختلف مشخص و تدوین شود و بر اساس اتاق فکر اولویت‎های تعیین شده و بر آنها متمرکز داشته باشیم تا پیگیری مناسب اتفاق بیفتد.

* چشم‎انداز استان در حوزه بانوان باید اولویت‎بندی شود

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه چشم‎انداز استان در حوزه بانوان باید اولویت‎بندی شود، گفت: نگاه آرمان‎گرایانه به حوزه بانوان نمی‌تواند راهگشای مسائل باشد.

فرهمندپور افزود: یکی از اساسی‎ترین وظایف وزارت کشور هماهنگ‎سازی فعالیت دستگاه‎ها است نگرانی ما این است که در حوزه بانوان هنوز موفق نشدیم الگویی از همکاری، هم‎افزایی و فعالیت یکپارچه دستگاه‎های مرتبط را در حوزه بانوان داشته باشیم، در عمل شاهد تحقق و هماهنگی بین دستگاهی نیستیم لذا ضرورت هم‎افزایی بین دستگاهی بیش از پیش احساس می‎شود.

وی حوزه زنان در کسوت تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی را مهم خواند و گفت: باید به اندازه کافی زنان باکفایت و متناسب با نیاز جامعه بر مسند مدیریت قرار بگیرند که البته این یک آرمان است که تاکنون اتفاق نیفتاده، ساختار نظام اجرایی پیش‎بینی کرده است در کنار هر مدیری در سطوح مختلف یک مشاور امور بانوان وجود داشته باشد اما باید عملکرد در این حوزه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

خبرگزاری فارس: زنان در تعیین اولویت‎های مطالبات خود همگرایی ندارند/ ابهام در چشم‎انداز فعالیت‎های حوزه بانوان

* نظام برنامه‎ریزی و بودجه‎ریزی معطوف به جنسیت نیست/ بانوان نیازمند ملاحظات خاص هستند

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ما اصولا در نظامِ تصمیمات مردانه زندگی می‎کنیم، افزود: این شرایط زن‎ستیزی مردانه نیست بلکه یک تجربه تاریخی است، در کشور ما نظام برنامه‎ریزی و بودجه‎ریزی معطوف به جنسیت نبوده و بخشی از جامعه هدف را که بانوان تشکیل می‎دهند نیازمند ملاحظات خاص هستند.

فرهمندپور با اشاره به اینکه ما از ظرفیت‎های حداقلی به درستی استفاده نکردیم، گفت: زنان باید دانش لازم را داشته باشند قاعده فعالیت تخصصی را بدانند و برای مسائل حوزه بانوان تصمیم‎سازی کنند این چیزی نیست که مردان برای ما حل کنند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار