رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از دستگیری دو شکارچی با دو قبضه سلاح دولول در منطقه شمال گمیشان خبر داد.

دستگیری 2شکارچی غیر مجاز در گمیشان + عکس

به گزارش گلستان24، عالی بیانی با ذکر این خبر افزود: ظهر امروز دو شکارچی که وارد منطقه ممنوعه شکار واقع در شمال گمیشان شده بودند با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: از شکارچیان 24 قطعه تیر فشنگ کشف شد که بعد از تکمیل پرونده این شکاچیان متخلف به مراجع قضایی تحویل داده می شوند.

بیانی تاکید کرد: با وجود ممنوعیت شکار شکارچیان همچنان به دنبال صید پرندگان هستند لذا با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان از مردم در خواست می شود از مصرف این پرندگان خودداری کرده و در صورت مشاهده شکار این پرندگان مراتب را به محیط زیست بندرترکمن و گمیشان حتما اطلاع دهند.

وی همچنین با اشاره به نمونه گیری کردن پرندگان مصدوم یا پرندگانی که مشکوک به آن بیماری هستند خاطر نشان کرد: در گشت های مشترک با دامپزشکی ، محیط بانان و کارشناسان محیط زیست تست و نمونه گیری از پرندگان در دست اقدام است .

این مقام مسول اذعان داشت: طی نمونه گیری های انجام شده در روز گذشته از یک قو خوشبختانه تست منفی  بود و تا کنون موردی از آنفولانزا در میان پرندگان مشاهده نشده است.

وی یادآورشد: پرندگانی که توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست تحویل داده می شوند بی حال و بی رمق هستند مورد تست قرار می گیرند تا وضعیت سلامت آنان مورد بررسی قرار گیرد.


منبع : کناره

ارسال نظر

آخرین اخبار