امام جمعه کردکوی:

امام جمعه کردکوی با تسلیت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‎الله هاشمی از گنجینه‎های نظام بود که همواره مصلحت نظام را جزو اولویت‎های اساسی فردی و سیاسی خود در نظر می‎گرفت.

مصلحت نظام جزو اولویت‎های اساسی آیت‎الله هاشمی بود

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام موسی شاعری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی با بیان اینکه نماز و تجمعاتی همچون نماز جمعه مسلمانان برای به کار گرفتن اخلاق و دوری از انحراف است، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند در قرآن فرمودند مؤمنان کسانی هستند که به خداوند و رسول او ایمان داشته باشند، در واقع مومن باید با قلبی سرشار از یقین، بدون تظاهر و ریا به عبادت با خداوند بپردازد و بدون شک و تردید در راه خداوند جهاد و مبارزه کرده و فردی تنبل، بی‎تفاوت و منزوی نباشد و اموال خود را در راه خداوند تقدیم کند که در صورت برخورداری مومن از چنین ویژگی‎هایی به شکل انسان مومن و صادق جلوه می‎کند.

 

* آیت‎الله هاشمی تنها به انقلاب و مردم توجه داشت

وی گفت: در کشور ما انسان‎هایی اعم از روحانی و غیرروحانی بودند که در زمره انسان‎های مومن و صادق قرار داشتند و با وجود زندگی، همسر و فرزند در راه آرمان‎های خود ثابت‎قدم بوده و در برابر شکنجه‎های دشمن کوتاه نیامدند.

امام جمعه کردکوی با تسلیت رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‎الله هاشمی رفسنجانی، افزود: آیت‎الله هاشمی در دوره‎ای با فراگرفتن درس طلبگی سربازی امام زمان(عج) می‎کردند که بعد در قم با امام راحل همراه شده و تا آخر همراه امام راحل باقی ماندند.

شاعری با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شخصیتی که همچون هاشمی مسؤولیت‎های مختلف اعم از ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان رهبری، فرماندهی جنگ در دوران دفاع مقدس، مشاور و یار امام راحل و رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... را تجربه کرده باشد وجود ندارد، بیان کرد: آیت‎الله هاشمی از گنجینه‎های نظام بود که همواره مصلحت نظام را جزو اولویت‎های اساسی فردی و سیاسی خود در نظر می‎گرفت و تنها به انقلاب و مردم توجه داشت.

وی با بیان اینکه افراد در هر مسؤولیتی که باشد عده‎ای از او راضی و عده‎ای نیز ناراضی هستند که لازمه برخورد مناسب با این برخوردها سعه صدر و صبر است، یادآور شد: آیت‎الله هاشمی شخصی صبور و دارای سعه صدر بود که همیشه حلم و شکیبایی نصب‎العین او بود، او با چنین سابقه طولانی و تحمل شکنجه‎های ساواک برابر فشارها و ناسزاگویی‎های دشمنان و نادانی‎های انسان جاهل صبر پیشه کرد.

خبرگزاری فارس: مصلحت نظام جزو اولویت‎های اساسی آیت‎الله هاشمی بود

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه هر کسی از بزرگان در انقلاب را که از دست داده‎ایم، نتوانستیم جای خالی او را پُر کنیم، خاطرنشان کرد: رحلت یار صادق امام راحل و رهبری و شناسنامه انقلاب همه را سوگوار کرده است.

وی با اشاره به سوره مریم از قرآن کریم، اظهار کرد: بعد از فشار و هجمه‎های بسیار برای چرایی فرزند حضرت مریم(س) از سوی خداوند وحی آمد که این  پرسش را از آن نوزاد بپرسند، که حضرت عیسی(ع) در پاسخ به سوال یهودیان جملاتی را بیان کرد که یکی از آن جملات فرموده بودند « من هر کجا که باشم مایه خیر و برکت هستم.»

شاعری با بیان اینکه تولد و وجود حضرت عیسی (ع) بسیار بابرکت بوده است، گفت: اما دشمنان از جمله یهودیان هدف و خواسته دیگری داشتند و نمی‎خواستند حضرت عیسی (ع) حضور داشته باشد.

 

*خادم و نیکوکار بودن میوه تقواست

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه علاوه‎بر پیامبران و امامان معصوم (ع) در عصر خودمان نیز علما و بزرگانی اعم از روحانی و غیرروحانی همچون امیرکبیر، آیت‎الله مدرس، شهید مطهری و ... داشتیم که عامل برکت و خیر بودند، اذعان کرد: در انقلاب اسلامی از امام راحل و کسانی که از نفس و جان امام (ره) بهره‎مند شدند انسان‎های مبارک و بابرکتی بودند، افرادی همچون آیت‎الله هاشمی رفسنجانی شکنجه‎ها را به خاطر جایگاه و مسؤولیت تحمل نمی‎کردند بلکه تحمل این فداکاری‎ها به دلیل باتقوا بودن آنها بود.

وی با بیان اینکه جنس یک مومن و مسلمان در زندگی باید مبارک و سرشار از خیر و برکت باشد، مطرح کرد: علاوه‎بر پیامبران انسان‎های عادی نیز می‎توانند منشأ خیر و برکت باشند و اهل تقوا، عبادت و خدمت باشند.

شاعری با بیان اینکه تمام تقوا در گرو خَیر و نیکوکار بودن است، اهل خدمت و نیکوکار بودن را میوه تقوا برشمرد و افزود: بابرکت بودن عظمت و زینت دین است همانطور که پیامبران و ائمه(ع) فرمودند اعمال شما طوری باشد که زینت دین باشید، انسان باشد زینت دین و بابرکت باشد زیرا آن چیزی که دین را در جامعه نهادینه می‎کند نیکوکار بودن، با تقوا و اهل خدمت بودن است.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار