رئیس شورای شهر گرگان مطرح کرد ، اعتراض شهروندان به نگاه ویژه شهرداری به نقاط بالای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با تشریح روند تهاتر ملک بین شهرداری گرگان و پیمانکار اجرای پروژه‌های شهری گرگان، اعلام کرد که شهرداری گرگان فروش مال غیر انجام داده است.

فروش مال غیر توسط شهرداری گرگان

به گزارش گلستان24،​ شامگاه شنبه در سیصد و سی و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان گروهی دیگر از کارگران و پیمانکاران زیرمجموعه شرکت پیمانکاری سازه پایدار افق که پروژه‌های زیرگذر دخانیات و دو روگذر به نام‌های 4 هزار شهید استان گلستان و شهید سید احسان حاجی‌حتم‌لو را اجرا کرده‌اند، برای دریافت مطالبه خود به شورا مراجعه کرده بودند.

سید محمد قدس مفیدی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه و در پیگیری مطالبات این کارگران و طلبکاران، اظهار کرد: در یک تاریخی، شهرداری لایحه‌ای را در خصوص اجرای پروژه توسط شرکت سازه‌پایدار افق به شورای اسلامی شهر گرگان ارائه داد.

وی اضافه کرد: در آن روزها ما به دوستان گفتیم که برابر ماده 13 آیین‌نامه شهرداری‌ها اگر شما ملک شهرداری را می‌خواهید به عنوان تهاتر واگذار کنید فقط از طریق مزایده اجازه این کار را دارید.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: دوستان فرمودند که این کارشکنی است و با فشار زیاد ما لایحه را مصوب کردیم تا اینکه مدیرکل بازرسی این اواخر نامه‌ای را ارسال کرد که شما باید این تشریفات را رعایت کنید.

قدس‌مفیدی بیان کرد: زمینی که قرار بود از طریق شرکت سازه‌پایدار افق به مجریان زیر مجموعه تعلق بگیرد به مبلغ ملک کارشناسی مصوب شد و در فرمانداری تائید و ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: در یک تاریخ دیگری بخشی از همین زمین که ما مصوب کردیم و واگذار شده بود، برای تهاتر به یک عزیز دیگری در صحن آمد و به یک مبلغ دیگری با این توجیه که این زمین آن زمان قبلی نیست از ما مصوبه گرفته شد اما متاسفانه بخشی از همان زمین بوده است.

قدس‌مفیدی بیان کرد: از نظر حقوقی این موضوع می‌شود فروش مال غیر که قصد ما این بود تا مشکل به صورت کدخدامنشی حل شود اما هنوز این مشکل حل نشده و هنوز ما به کارشکنی متهم هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خطاب به مسئولان شهرداری گرگان که به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین غایبان جلسه  محسوب می‌شدند، تصریح کرد: من از شهرداری خواهش می‌کنم که این موضوع را به یک شکلی حل کنند.

 وی تاکید کرد: این زمین سر خط زنگیان است و با یک کیفیت واحد با دو قیمت متفاوت واگذر شده و کارشناسانی که دو قیمت متفاوت اعلام کرده‌اند مشابه هستند.

گفتنی است، در قرارداد پیمان بین شهرداری گرگان و شرکت پیمانکار آمده است تا 50 درصد قرارداد به صورت نقدی و 50 درصد به صورت تهاتر ملک پرداخت شود و با توجه به اینکه در خصوص 50 درصد تهاتر ملک مشکلات مذکور بوجود آمده است، افراد و گروه‌ها و شرکت‌هایی که با شرکت پیمانکار شهرداری گرگان در اجرای پروژه‌های شهری همکاری داشته‌اند به طلب و حق و حقوق خود نرسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، شهروندان و کارگرانی که در جلسه علنی شورا حضور داشتند نسبت به عملکرد شهردار گرگان انتقادات تندی را ارائه کردند و آنها مدعی بودند که شهردار تمام امکانات را به نقاط بالای شهر تمرکز داده و از پایین شهر غافل است.

 یکی از کارگرانی که مطالبه خود را از شرکت پیمانکار شهرداری گرگان دریافت نکرده است، خطاب به سخنان رئیس شورا که آنها را به آرامش دعوت می‌کرد، گفت: چگونه آرام باشیم در حالی که وام و اقساط معوقه ما چند برابر شده است، آیا شما قسط‌های ما را پرداخت می‌کنید.

خبرگزاری فارس: فروش مال غیر توسط شهرداری گرگان/ اعتراض شهروندان به نگاه ویژه شهرداری به نقاط بالای شهر

شهروند دیگری که در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان حضور داشت گفت: شهردار گرگان پس از ساخت پروژه حاضر می‌شود و روبان را قیچی می‌کند و مردم می‌گویند چه شهردار خوبی و غافل از اینکه عده‌ای که در اجرای این پروژه تلاش شبانه‌روزی کشیده‌اند مطالبات خود را نگرفته و گرسنه می‌خوابند.

یکی از افرادی که از شرکت پیمانکار شهرداری گرگان طلبش را دریافت نکرده با صدای بلند فریاد می‌زد که ما می‌خواستیم شکایت کنیم اما به ما گفتند شکایت نکنید چون مال غیر فروخته و کار به جاهای باریک کشیده می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار