رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور مطرح کرد: گروه‎های فرهنگی نترسند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: ابزار جدید را نه می‎توان تعطیل و نه رها کرد بهترین کار این است برای هجمه‎های فرهنگی به دنبال راهکار باشیم، باید با شبکه‎های اجتماعی مخرب مبارزه کنیم و تنها راه آن ورود دستگاه‎های فرهنگی است.

 با شبکه‎های اجتماعی مخرب باید مبارزه کرد

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام علی خیرخواه صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با ورود دستگاه‎های فرهنگی، آموزه‎های دینی در جامعه تقویت می‎شود اگر آسیب‎هایی که جامعه گرفتار آن است با ورود قاطعانه دستگاه‎های فرهنگی همراه باشد می‎تواند در کاهش آسیب‎ها موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه خطر موبایل شاید از ماهواره بیشتر باشد، تصریح کرد: شبکه‎های مجازی هر لحظه همراه است و بیشترین هجمه به باورها و اعتقادات جوانان از طریق همین شبکه‎ها به جوانان وارد می‎شود.

* فعلا جانشین امام جمعه فقید اهل‎سنت بندرترکمن مشخص نشده است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید بر اینکه گروه‎های فرهنگی نترسند، افزود: پاسخ به شبهات می‎تواند آسیب‎ها را کاهش و از آن جلوگیری کند اگر جواب یکسری شبهات داده نشود آسیب‎زا خواهد بود، به صورت هفتگی ویژه‎نامه مخصوصی که آسیب‎های اجتماعی را رصد می‎کند در اختیار ائمه جمعه قرار می‎دهیم.

خیرخواه با اشاره به برگزاری باشکوه نمازجمعه اهل سنت بیان کرد: باشکوه بودن نمازهای جمعه در میان اهل سنت واقعا لذت‎بخش است از نوجوان 9 ساله تا پیرمرد 90 ساله در برپایی نماز شرکت می‎کنند.

وی در خصوص معرفی جانشین امام جمعه فقید اهل‎سنت بندرترکمن گفت: هنوز برای مرحوم حاج آخوند عابدی کر جانشین مشخص نشده است.

* 1600 مسجد اهل سنت در گلستان وجود دارد/ وحدت به معنای مشترک شدن مذاهب نیست

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به افزایش آسیب‎های اجتماعی اظهار کرد: خودکشی نتیجه به پوچی رسیدن، یأس و ناامیدی است که دلیل آن عدم تقویت باورهای دینی، فشارهای روحی و روانی است، این فقط مخصوص بانوان نیست اما درصد یأس و ناامیدی در بانوان بیشتر از مردان است آن هم به دلیل ظرافت‎هایی که دارند.

خبرگزاری فارس: ابزار جدید را نه می‎توان تعطیل کرد نه رها/ با شبکه‎های اجتماعی مخرب باید مبارزه کرد/ گروه‎های فرهنگی نترسند

خیرخواه با بیان اینکه حدود یک‎هزار و 600 مسجد اهل سنت در استان گلستان وجود دارد بر لزوم تقویت وحدت تاکید کرد و گفت: امنیت، نتیجه وحدت است، وحدت به معنای مشترک شدن مذاهب نیست، شیعه و سنی اصول و مشترکات زیادی دارند باید در اصول وحدت پیدا کنیم اگر معرفت ما نسبت به پیروان مذاهب بیشتر شود اختلافات کم خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار