رئیس مجمع خیرین سلامت گنبدکاووس:کمک خیرین به 210 بیمار سرطانی در یک سال گذشته

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به لزوم پرداخت بودجه‌های دولتی درمان سرطان به ویژه بودجه دارو توسط مرکز استان، گفت: سهم گنبدکاووس از این بودجه متناسب با ظرفیت‌ها‌ی این شهرستان نیست.

سهمِ عادلانه گنبدکاووس از بودجه درمان سرطان پرداخت شود

به گزارش گلستان24،​​ فرید عابدی صبح امروز در جمع خیرین، مسوولان و سفیران حوزه سلامت و درمان با اشاره به توجه روزافزون دنیا به بیماری سرطان به عنوان یکی از پرعوارض ترین بیماری در سطح دنیا، اظهار کرد: دامنه و حوزه تاثیرگذاری بیماری سرطان فراتر از یک بیماری است و همواره بار روحی و روانی بسیار زیادی را برای بیمار و حتی اطرافیان و خانواده او در پی دارد.

وی با بیان اینکه امروزه تحقیقات علمی ثابت کرده است که سلول‌های سرطانی از بدو تولد و حتی قبل از آن از هنگام تشکیل جنین در بدن انسان تشکیل می‌شوند، افزود: این اتفاق در بدن همه انسان‌ها رخ می‌دهد اما سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی سلول‌های سرطانی را شناسایی کرده و در برابر این سلول‌های تشکیل شده مقاومت می‌کند و نهایتا موجب از بین رفتن آنها و عدم تاثیر بر سلامت فرد خواهد شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه آنچه باعث بروز بیماری سرطان می‌شود کاهش سیستم ایمنی بدن و یا افزایش تشکیل سلول‌های سرطانی است، خاطرنشان کرد: شیوه و سبک زندگی امروز ما باعث شده است تا سیستم ایمنی در تعامل با سلول‌های سرطانی توازن خود را از دست داده و اصطلاحا در برابر آنها کم آورده و زانو بزند.

ارتقای شادی مردم بهترین کمک به پیشگیری از بروز سرطان است

عابدی با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که سفیران سلامت می‌توانند برای کمک به بیماران و به طور کلی جامعه انجام دهند ارتقای مطلوبیت و شادی مردم است، ادامه داد: تحقیقات 70 ساله پژوهشگران در حوزه سرطان بر روی چندین هزار نفر از گروه‌های مختلف مردم نشان می‌دهد که رابطه خوب اجتماعی و افزایش نشاط به طور مستقیم در کاهش بروز عوامل سرطان و همچنین در جلوگیری از پیشرفت آن موثر بوده است.

وی با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر ازدیاد عمر با صله رحم و دید و بازدید میان اقوام و آشنایان، اضافه کرد: این پژوهش‌ها دقیقا مصداق همین فرمایش رسول اکرم (ص) است و نشان می‌دهد که نشاط اجتماعی و برقراری روابط با افراد از جمله اقوام و دوستان یه چه میزان می‌تواند در سلامت فرد و جامعه مفید و مثمر ثمر باشد.

خبرگزاری فارس: سهمِ عادلانه گنبدکاووس از بودجه درمان سرطان پرداخت شود/ کمک خیرین به 210 بیمار سرطانی در یک سال گذشته

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان گنبدکاووس بر عدم توقف فعالیت‌ها در حوزه پیشگیری و مقابله تاکید کرد و گفت: ما باید تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت و مطلوبیت زندگی به کار بگیریم زیرا بیماری‌هایی از قبیل سرطان علاوه بر آنکه بر جسم و جان انسان آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری وارد می‌کند می‌تواند اقتصاد خانواده را نیز به مسیر سخت و دشواری ببرد.

ضعف اطلاع‌رسانی در حوزه سرطان کاملا مشهود است

عابدی با اشاره به هزینه‌های هنگفت درمان بیماری سرطان اظهار کرد: حتی حمایت دولت از بیماران و خانواده‌های این عزیزان برای تامین هزینه‌های دارو و درمان کفایت نمی‌کند و بدون تردید نیازمند حضور پررنگ مؤسسات خیریه و نهادهای مردمی فعال در حوزه سلامت برای حمایت بیماران عزیز سرطانی و صعب‌العلاج هستیم که راه‌اندازی موسسه خیریه امید زندگی یکی از مهمترین این اقدامات است و تاکنون به 210 بیمار سرطانی کمک کرده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم سفیران هدایت و موسسات خیریه را سوق دادن و راهنمایی درست بیماران مبتلا به سرطان برای بهره بردن از خدمات رایگان تزریقی وبرخی خدمات شیمی درمانی در بیمارستان‌های دولتی دانست و خاطرنشان کرد: ضعف اطلاع رسانی و ارتباط موثر با بیماران سرطانی و صعب‌العلاج و خانواده‌های آنان یکی از بزرگترین ضعف‌هایی است که در مجموعه کامل خدمات به این عزیزان مشاهده می‌شود.

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه بودجه دولتی که برای درمان سرطان به ویژه موضوع دارو به استان گلستان اختصاص می یاید باید شفاف باشد، اضافه کرد: وقتی مبلغی بالغ بر 10 میلیارد ریال بایت این موضوع به استان گلستان اختصاص داده شده است باید سهم گنبد متناسب با برش شهرستانی و ظرفیت‌های آن به گنبدکاووس واگذار شده و به همان میزان خدمات رایگان به بیماران گنبدی ارائه شود که متاسفانه این‌گونه نیست و گنبدکاووس سهم چندانی از بودجه سلامت و درمانِ سرطان در استان گلستان ندارد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار