رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبد گفت: در اولین روز از هفته وقف یک شهروند گنبدی زمینی با ارزش ریالی نیم میلیارد تومان وقف کرد.

وقف نیم میلیاردی شهروند گنبدی در اولین روز از هفته وقف

حجت الاسلام نصرت الله جعفری در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: با توجه به ترویج فرهنگ وقف در میان اقشار مختلف مردم میزان موقوفات شهرستان گنبد نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است .

به گزارش گلستان 24، وی تصریح کرد: این موقوفه نیم میلیارد تومانی، ۲۵۰ متر مربع زمین است که جهت انجام امورات خیریه ،برگزاری مراسمات اعیاد، عزاداری ۱۴ معصوم(ع) ، کمک به ترویج  فرهنگ  قرآنی ، ترویجفرهنگ کتابخوانی و پژوهش ، بهداشت و سلامت و کمک به مزدوجین و ایتام و وقف شده است.

جعفری اضافه کرد: قرار است در این زمین رستوراتی برای درآمدزایی جهت انجام امورات فوق الذکر احداث شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد با عنوان این مطلب که در سال جاری ۲۱ مورد موقوفات به ثبت رسیده است اذعان کرد: از این تعداد موقوفات ۶ مورد منفعتی و ۱۵ مورد انتفاعی می باشد.

حجت الاسلام نصرت الله جعفری بیان کرد: یک واحد مسکونی با متراژ ۷۵ متر مربع برای کمک به بیماران خاص، تعمیرات و مرمت مدارس و مساجد گنبد نیز وقف شده است.

رئیس اداره اواف گنبد وقف ۳ دانگ از واحد مسکونی ۷۰ متری جهت نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآنی ، ۲۲۲ متر مربع زمین جهت احداث مسجد حضرت علی (ع) و عرصه و عیان با متراژ ۲۶۱ مترمربع برای استفاده حسینیه و دارالقرآن را از دیگر موقوفات منفعتی شهرستان گنبد در سال ۹۳ برشمرد.

وی در ادامه اظهار کرد: مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال نیز وجه نقد جهت امورات خیریه و نشر و تبلیغ فرهنگ وقف ٰ در شهرستان گنبد با عنوان وقف به این اداره اهداء شده است.

جعفری در پایان یادآور شد در سال گذشته یک منزل مسکونی با متراژ ۲۴۵ متر جهت صرف در امور خیریه و یک منزل دو طبقه جهت کمک در اموری چون حوزه علمیه ، دارو و درمان و تهیه جهیزیه در شهرستان گنبد وقف شده بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار