مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

​ مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از آغاز توزیع کالاهای اساسی در سطح استان خبر داد و گفت: مشکلی در خصوص تأمین اقلام مورد نیاز شب عید وجود ندارد.

توزیع کالاهای اساسی در سطح استان گلستان
 
به گزارش گلستان24، سعید حسن‎پور  در رابطه با اقدامات حوزه تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان برای ایام پایانی سال و نزدیک به سال جدید اظهار کرد: هر ساله به جهت تثبیت قیمت بازار اقلام اساسی در سبد غذایی خانوار، یکسری کالاها به استان در قالب سهمیه و بعضی دیگر به صورت نامحدود تخصیص داده می‎شود.
وی تصریح کرد: توزیع برنج هندی مرغوب 1121 در سطح استان و با قیمت 3 هزار و 800 تومان آغاز شده است همچنین توزیع شکر به صورت نامحدود و با قیمت 2 هزار و 850 تومان به دست مصرف‌کننده می‎رسد، دیگر اقلام مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز و مرغ منجمد به اندازه کافی در استان ذخیره وجود دارد.

 

خرید و انبار حدود 350 تن سیب با محوریت تعاونی روستایی گلستان/ 700 تا 750 تن پرتقال خریداری می‌شود
وی در رابطه با تأمین میوه شب عید گفت: حدود 350 تن سیب با محوریت تعاونی روستایی خریداری شده و اکنون در انبار دخیره است در زمان خود معمولأ در دو هفته پایانی سال  عرضه خواهد شد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص تأمین پرتقال گفت: با توجه به خساراتی که امسال در باغات ایجاد شد به دنبال آن هستیم به هر نحوی از داخل یا واردات تأمین پرتقال را انجام دهیم البته ذخیره پرتقال در استان وجود دارد اما به دنبال شرایط خوبی برای آرامش مردم هستیم.
حسن‌پور با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است تا شرایط بسیار آرامی در شب عید برای مردم استان فراهم شود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که اکثر پرتقال‎های شمال کشور بر اثر سرما دچار یخ‌زدگی شدند تمام تلاش ما است با توجه به فصل برداشت پرتقال در جنوب کشور، پرتقال مورد نیاز برای شب عید را از این مناطق تأمین کنیم هدفگذاری ما این است با توجه به شرایط 700 تا 750 تن پرتقال خریداری شود.

 

عرضه برنج و مرغ تا 1500 تومان اختلاف قیمت با بازار در فروشگاه‌های عرضه مستقیم
وی با بیان اینکه نگاه ما در تنظیم قیمت بازار شب عید بیشتر به سمت و سوی فروشگاه‌های زنجیره‎ای است، افزود: برخی از کالای اساسی و مورد نیاز در فروشگاه‌های زنجیره‎ای عرضه می‎شود، همچنین فروشگاه‌های عرضه مستقیم از نهم تا پانزدهم اسفندماه سال جاری در شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان در حال شکل‌گیری است که در این فروشگاه‌ها اقلامی مانند برنج و مرغ تا یک‌هزار و 500 تومان با بازار اختلاف قیمت دارند.
وی خاطرنشان کرد: از شهریور ماه سال جاری در خصوص تأمین میوه شب کار خود را شروع کرده‎ایم و با توجه به عرضه و نیاز مردم، بررسی نیاز بازار در سال گذشته، برای تنظیم کالای موجود در بازار برنامه‌ریزی شده است و در حال حاضر نیز مشکلی برای تأمین اقلام اساسی در شب عید وجود ندارد.
انتهای خبر/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار