مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از توزیع سومین مرحله سبد کالا در هفته آخر اسفندماه در 200 فروشگاه استان برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد خبر داد.

توزیع سومین مرحله سبد کالا در هفته آخر اسفندماه در 200 فروشگاه گلستان
به گزارش گلستان24، سعید مازندرانی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگوره اشتغال استان که در محل استانداری گلستان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: موضوعی که در جلسه امروز پیگیری شد موضوع سند توسعه اشتغال استان بود که می‌خواهیم برای برنامه ششم توسعه، سند توسعه اشتغال را طراحی کنیم.
 

وی ادامه داد: اطلاعات دقیق از بازار کار استان یکی از مشکلات ما است که قرار شد تمامی بانک‌های اطلاعاتی که در خصوص جمعیت، بیکاری و اشتغال وجود دارد ساماندهی شود تا به میزان تغییرات بازار کار استان دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن برای برنامه‌های اجرایی استان و برنامه‌های اشتغال استان طراحی داشته باشیم.

مازندرانی تاکید کرد: ما تغییرات جمعیتی استان را دقیق نداریم و میزان مهاجرت داخلی و خارجی، میزان فارغ التحصیلانی که میزان بیکاری آنها زیاد است نداریم و باید بتوانیم بر اساس بانک اطلاعاتی مسائل را استخراج کنیم و بتوانیم در خصوص بیکاران و تعداد بیکاران و افراد جویای کار تصمیم گیری کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: در فاز اول فاز مطالعه است که با دانشگاه علوم کشاورزی در حال انجام هستیم و امیدواریم در شش ماه نخست سال آینده این پروژه را به پایان برسانیم و به نتیجه برسیم و فاز اجرایی را آغاز کنیم.

مازندرانی در بخش دیگر از این گفت‌وگو در خصوص توزیع مرحله سوم سبد کالا در استان گفت: دومین مرحله این طرح شروع شده و در حال اتمام است و مرحله سوم سبد کالا برای اقشار آسیب‌پذیر، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که بیش از 100 هزار نفر هستند در هفته آخر اسفند اجرا می‌شود.

وی افزود: بیش از 200 فروشگاه در سطح استان شناسایی و ارزیابی شده و برنامه‌ریزی کردیم تا بر اساس اعتبارات در نظر گرفته شده، بودجه در کارت افراد واریز شود تا بتوانند از این فروشگاه‌ها خرید کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: مبلغ در نظر گرفته شده برای هر فرد سرپرست خانوار 30 هزار تومان و به تعداد افراد خانوار تا سقف  120 هزار تومان دیده شده و تا به حال 120 هزار نفر این سبد کالا را در استان دریافت کردند.

وی در پایان ابراز کرد: کالاهایی که برای این افراد در نظر گرفته شده، گوشت، مرغ و حبوبات، مارکارانی و لبنیات است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار