جلسه کارگروه اشتغال گلستان؛ لزوم دسترسی به آمار کار

سهم ۴۱ درصدی اشتغال گلستان از بخش خدمات و لزوم دسترسی به آمار در حوزه کار، مهم‌ترین موضوعاتی بود که در جلسه کارگروه اشغال استان مطرح شد.

خدمات بیشترین سهم اشتغال گلستان را دارد
به گزارش گلستان24، هفتمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان بعدازظهر شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و برخی مسئولان استانی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در بخش اشتغال استان، نداشتن آمار دقیق است که مانع برنامه ریزی صحیح می‌شود.

محمود ربیعی افزود: بابد آمارهای دقیق در بخش اشتغال تهیه شود تا با استناد به آن برنامه ریزی کنیم و باید با یک تیم مطالعاتی قرارداد ببندیم تا شرح خدمات ارائه شود.

ربیعی با بیان اینکه ایجاد اشتغال موجب برابری و عدالت می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین اشتغال استان گلستان در بخش خدمات با رقم ۴۱ درصد است و پس از آن کشاورزی و صنعت بیشترین درصد را به خود اختصاص می‌دهند.

وی یادآور شد: سند جامع اشتغال استان تا پایان شهریور سال آینده آماده می‌شود و در نیمه دوم سال آینده بر اساس آمار و ارقام برنامه ریزی خواهیم کرد.

 

 

۶۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۵۰ واحد صنعتی اعطا شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان هم گفت: صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی مثبتی را برای پنج سال آینده در ایران ترسیم کرده است و پیش بینی کرده که تولید ناخالص داخلی کشور از ۳۷۷ میلیارد دلار به ۴۷۷ میلیارد دلار برسد.

حسین پیش قدم افزود: این رشد ۲۵ درصدی تا سال ۱۴۰۰ موجب ترمیم پایه‌های اقتصادی کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: میانگین نرخ بیکاری در پنج سال آینده در کشور ۱۲.۲ پیش بینی شده و میانگین رشد اقتصادی هم ۴.۲ درصد تعیین شده است.

پیش قدم ادامه داد: توان کشور در رشد اقتصادی پنج سال آینده بین ۴ تا ۵ درصد بوده البته فضای رشد اقتصادی در کشور مشخص نیست.

کارگروه اشتغال گلستان

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی استان گفت: ۶۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۵۰ واحد صنعتی در استان اعطا شد اما تغییری در اشتغال ایجاد نشده است.

لازم به ذکر است؛ در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان برخی از اعضا پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص موضوع اشتغال مطرح کردند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار