مانور کامل طرح اضطراری فرودگاه گرگان، برگزاری همایش روابط عمومی های گلستان، پیروزی تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز مقابل گناوه، توقیف قایق پارویی صیادان غیرمجاز در تالاب گمیشان، موفقیت شاعران حوزه هنری گلستان و صدور پنج گواهینامه صادراتی در سال جدید از عناوین خبری روز یکشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

مروری بر اخبار گوناگون از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، نشست هماهنگی ارگان های دست اندرکار مانور کامل طرح اضطراری فرودگاه گرگان برگزار شد. 

برنامه ای که برای این مانور در نظر گرفته شده هواپیمای فوکر 100 با 92 مسافر است که در حین نشست از باند خارج شده و دچار آتش سوزی می شود. 

مدیرکل فرودگاه های گلستان گفت: طبق برنامه از پیش تعیین شده جلسات هماهنگی باید قبل از برگزاری مانور کامل دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه برگزار شود. 

تیمور امیری افزود: هدف از برگزاری این جلسات ایجاد هماهنگی و تهیه ملزومات امداد و نجات و همکاری کامل بین ارگان های دست اندرکار فرودگاهی و شهری است. 

معاون دفتر استانداردهای فرودگاهی و معاون اداره کل ایمنی و آتش نشانی شرکت فرودگاه های کشور در این جلسه به ارائه توضیحات پرداختند. 


*** 

مدیرکل روابط عمومی استانداری گلستان از برگزاری پنجمین همایش روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در هفتم خرداد سال جاری خبر داد. 

علی یازرلو گفت: این همایش به مناسبت 27 اردیبهشت و روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، با حضور روابط عمومی دستگاه های اجرایی، نهادها، سازمان ها، شهرداری ها، بانک ها و دانشگاه های استان برگزار خواهد شد. 

وی با بیان این که این همایش به صورت کارگاه آموزشی یک روزه است خاطرنشان کرد: تعدادی از اساتید برجسته کشوری و مقامات استانی در این همایش حضور خواهند داشت. 


*** 

بازیکنان تیم فوتبال ساحلی ملوان دانشگاه آزاد بندرگز باوجود شرایط نامساعد جوی توانستند با نتیجه 4 بر 3 در وقت اضافه موج گناوه را در زمین حریف شکست دهند. 

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد بندرگز، در بازی نفس گیر و در وزش باد شدید گناوه، تیم ملوان دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز توانست موج گناوه را در زمین حریف شکست دهد. 

این در حالی بود که تیم ملوان در ابتدا 2 بر 0 و سپس 3 بر 1 از حریف خود عقب افتاده بود ولی با تلاش و غیرت مثال زدنی تا زمان پایان، بازی را 3 بر 3 به تساوی رساندند و در سه دقیقه وقت اضافه با ضربه کاشته میلاد درزی از وسط زمین به کنج دروازه گناوه بازی را 4 بر 3 به پایان رساندند. 

میلاد درزی، سپانلو و طهماسبی زنندگان گل های ملوان در این دیدار بودند. 

تیم موج گناوه که به عنوان نماینده استان بوشهر برای اولین بار در لیگ برتر حضور دارد دو بازی قبلی خود را به حریفان واگذار کرده بود. 

بازی بعدی ملوان دانشگاه آزاد بندرگز اول خرداد در بندرگز برگزار می شود. 


*** 

مأموران محیط زیست گمیشان در گشت و پایش پهنه آبی تالاب شکار ممنوع گمیشان، یک فروند قایق پارویی متعلق به صیادان غیرمجاز را کشف و ضبط کردند. 

این قایق که به طرز ماهرانه ای در نیزارهای حائل بین تالاب گمیشان و دریای خزر مخفی شده بود با هوشیاری محیط بانان کشف و به محیط بانی گمیشان انتقال یافت. 


*** 

چهار تن از شاعران واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان گلستان در نخستین سوگواره 'از کرانه های کوثر' مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند. 

بر اساس اعلام حوزه هنری استان گلستان حسین عبدی از گرگان مقام اول، محمد حسن زاده از گنبدکاووس و قاسم بای از رامیان مشترکا مقام دوم و سیدابراهیم سجادی زاده و رمضانعلی ابری مشترکا مقام سوم را کسب کردند. 

این هنرمندان از اعضای واحد آفرینش های ادبی این مرکز به شمار می روند و در کارگاه های هفتگی حوزه هنری حضور دارند. 

دبیرخانه نخستین سوگواره استانی از کرانه های کوثر با هدف عرض ادب به ساحت ملکوتی ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س)، آشنایی هنرمندان با سیره زندگی ایشان و تدوین آثار دینی اسفند 93 توسط کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد و اردیبهشت 94 نیز نفرات برتر خود را شناخت. 


*** 

کارشناس صادرات و واردات اداره کل استاندارد گلستان از صدور پنج گواهینامه صادراتی در دو ماه نخست سال جاری خبر داد. 

سیدمهدی حسینی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج گواهینامه انطباق صادراتی صادر شده این در حالی است که در کل سال گذشته تنها دو مورد گواهینامه های انطباق صادراتی صادر شده است. 

وی افزود: کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند اما پروانه کاربرد علامت استاندارد ندارند ملزم هستند در صورت صادرات نسبت به دریافت گواهینامه انطباق صادراتی از اداره کل استاندارد اقدام کنند. 

حسینی گفت: یک کالا هنگام صادرات می بایست یا پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا گواهینامه انطباق صادراتی داشته باشد و لذا در صورت نداشتن پروانه، شخص صادرکننده باید به اداره کل استاندارد مراجعه نماید تا پس از اخذ نمونه، آزمون و اعلام نتایج توسط آزمایشگاه، در صورت منطبق بودن نتیجه آزمون با موازین استاندارد گواهینامه انطباق صادراتی برای آن کالا صادر شود. 



*** 

دادستان عمومی و انقلاب گرگان در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان گفت: با توجه به وضعیت جمعیت کیفری استان که اغلب آنان دارای خانواده بوده و این افراد به صورت بالقوه می توانند گرفتار نابسامانی و معضلات اجتماعی گوناگونی شوند رسیدگی به آنان از مهم ترین اولویت های اعضای انجمن و افراد خیر است. 

حجت‎الاسلام سیدمصطفی حقی پیگیری اموری چون حمایت از کودکان محصل مددجویان و تلاش برای ادامه تحصیل آنان تا مقاطع بالاتر، برنامه ریزی برای ایجاد مهارت های لازم در راستای افزایش اشتغالزایی در خانواده آنان و به ویژه همسران آن ها که در معرض آسیب بیشتری هستند و در اختیار قرار دادن مسکن لازم برای خانواده بی بضاعت و بدون سرپناه مددجویان را از برنامه های در دست پیگیری این انجمن عنوان کرد. 


*** 

دانش آموزان استثنایی در جشنواره فرهنگی هنری با اجرای سرود، نمایش و نماهنگ گوشه ای از توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند. 

در پایان نفرات برتر این جشنواره به شرح ذیل معرفی شدند: 

در رشته سرود در گروه نابینا مدرسه مهر عنوان برتر را به دست آورد، در رشته سرود در گروه کم توان ابتدایی مدرسه شهید گوکلانی مقام اول و مدارس یاوران امام علی (ع) و گل محمدی دوم و شوم شدند. 

در رشته سرود در گروه کم توان متوسطه گروه های سرود فرزانگان، تلاش و شهید فرقانی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند. 

در رشته نماهنگ مدارس فدک و شهید نقدی پور عناوین برتر را به دست آوردند. 

در رشته نمایش نیز مدارس ارشاد، شهید گوکلانی و گل های بهشت مقام های برتر را کسب کردند. 

در رشته تکنوازی دانش آموز شهید گوکلانی رتبه برتر را به دست آورد. 


*** 

گردهمایی یک روزه مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش با محوریت توسعه رشته های بازار محور با همکاری مرکز علمی کاربردی پیشگامان علوم و فنون نوین گلستان در تالار شهید مطهری دانشگاه جامع گلستان برگزار شد. 

در این گردهمایی که با حضور 130 نفر از مدیران هنرستان ها برگزار شد معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر درک موقعیت و انجام کار تیمی و استفاده از ظرفیت اولیاء، هنرآموزان و هنرجویان گفت: باید با توجه به روش های انجام کار نه ابزار کار، روحیه انجام کار در هنرجویان را زنده کنیم. 

ابراهیم حاجیلری افزود: در بزرگراه تعلیم و تربیت باید با سرعت حرکت کنیم اقدامات آموزشی هنرستان ها باید احساس شکست را از هنرجویان بگیرد و ظرفیت شایستگی را احیاء کند و اعتماد به نفس را در آن ها تقویت نماید. 

وی تأکید کرد: هنرستان شاخص باید مملو از تولیدات و دست ساخته های هنرجویان باشد و ما سعی می کنیم که مصوب کنیم تمام خریدهای جوایز مدارس و ادارات از تولیدات هنرجویان تهیه شود. 


*** 

30 نفر از دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، از جذابیت های تاریخی و فرهنگی از جمله موزه ها و بناهای بافت قدیم گرگان بازدید کردند. 

بازدیدهای دانشجویی و دانش آموزی از برنامه های اجرایی اداره کل میراث فرهنگی گلستان بوده که با هدف معرفی و اشاعه جذابیت های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان و جلب و جذب گردشگران صورت می گیرد. 



*** 

مدیرکل استاندارد گلستان از آشنایی زنان روستایی استان با استاندارد محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه ای بین امور بانوان سازمان ملی استاندارد ایران با امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، بنا شد تا زنانی که در هر نقطه از کشور به امر کشاورزی و قالیبافی اشتغال دارند، با استاندارد محصول خود آشنا شوند. 

رضا نوروزی افزود: از آن جایی که در روستاهای استان گلستان به طور متوسط 50 تا 60 درصد زنان به امر کشاورزی اشتغال دارند اداره کل استاندارد با عقد قرارداد آموزشی با یکی از بانوان آموزش دیده و با هدف توانمندسازی زنان روستایی در تولید محصول کشاورزی ارگانیک، یک دوره آموزشی برای 30 نفر از زنان روستایی در شهرستان رامیان برگزار کرد. 

دبیر شورای استاندارد گلستان با اظهار این که این افراد با کمک جهاد کشاورزی استان شناسایی شده و از برگزاری این دوره مطلع شدند گفت: دوره آموزشی بعدی در شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد و پس از آن هر یک از بانوان آموزش دیده موظف است در یک خوشه 6 نفره، آموزش های دریافت شده را به زنان دیگر منتقل نماید. 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار