معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان بیان کرد

راه اندازی سامانه 137 با هدف مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت شهری معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان از جمع‌آوری و حمل و نقل روزانه بیش از 250 تن زباله و لجن از سطح شهر به سکوی انتقال خبر داد

جمع‎آوری روزانه 250 تن زباله از سطح شهر گرگان
به گزارش گلستان24،​محمدرضا اسفندیاری امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: روزانه 270 تن زباله شهری، روستایی از سکوی انتقال به سایت غربی سازمان پسماند برای پردازش و دفن توسط بخش خصوصی و با هزینه‎ای بالغ بر 700 میلیون  ریال در ماه انجام می‎شود.

وی تصریح کرد: حمل و انتقال و دفن زباله در سایت غربی سازمان پسماند با هزینه‌ای بالغ بر 900 میلیون ریال در هر ماه انجام می‎شود.

 

*لکه‌گیری و نظافت جدول‎ها مهمترین درخواست شهروندان گرگانی

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان از راه‌اندازی سامانه 137 در دی ماه سال 1394 خبر داد و گفت: سامانه 137 فوریت‎های خدمات شهری در حوزه معاونت خدمات شهری تحت نظر واحد ایمنی و بهداشت حرفه‎ای از یک سال پیش شروع به کار کرد.

اسفندیاری هدف از راه‌اندازی سامانه 137 را انجام سریع خواسته‎های شهری و مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: این سامانه به دو روش اینترنتی و تلفنی، درخواست‎های شهروندی را ثبت و به واحدهای مرتبط انتقال  می‎دهد.

وی عمده درخواست شهروندان را لکه‌گیری و نظافت جدول‎ها عنوان کرد و گفت: در این مدت، 165 مورد درخواست در سامانه 137 ثبت شده است که در 65 مورد اقدامات اجرایی انجام شده و دو مورد در دست اقدام می‎باشد همچنین در یک صد مورد تماس شهروندی اکثر موارد رفع مشکل شده است.

* 25 تن پسماند خشک قابل تفکیک در گرگان

معاون شهرداری گرگان یکی از مهمترین اقدامات این نهاد را طرح تفکیک از مبداء زباله عنوان کرد و گفت: شرکت «آتیه‌سازان گوهران باختر» به عنوان پیمانکار انتخاب و موظف به انجام فرایند آموزش و فرهنگ‌سازی به خانوارها، واحدهای تجاری و اداری، مدارس و ...شد مدت قرارداد از تاریخ شروع به کار پیمانکار به مدت پنج سال شمسی خواهد بود.

اسفندیاری گفت: عملیات جمع‌آوری پسماندهای خشک به ویژه کاغذ، کارتن، مقوا، پلاستیک، پت، نان خشک و انواع فلزات و...، براساس مشخصات فنی و اجرایی و سازماندهی عوامل سنتی (چرخی‌ها- ایستگاه ها و ...) است که شامل خرید و جمع‌آوری پسماندهای خشک تفکیک شده در مبادی تولید) منازل مسکونی، مراکزاداری، تجاری، آموزشی،خدماتی، غرفه‌هاو ... (انتقال آنها به ایستگاه‌های تعیین شده از سوی کارفرما و همچنین پردازش اولیه شامل توزین، جداسازی، فشرده‌سازی، خرد کردن، بسته‌بندی و انتقال آنها از ایستگاه به مقاصد مربوطه است.

وی  بیان کرد: در یک سال منتهی به زمان عقد قرارداد میانگین وزن کل پسماندهای خانگی و عادی تقریبا 175 تن در روز بوده است میزان پسماند خشک قابل تفکیک بر اساس محاسبات صورت پذیرفته تقریبا 25 تن در روز می‎باشد.

 اسفندیاری با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری گرگان و به ریاست معاونت خدمات شهری در نیم سال دوم سال 1394 گفت: هدف از تشکیل ستاد مدیریت بحران ایجاد ساختار سازمانی برای اجرای وظایف شهرداری‎ها در مراحل چهارگانه مدیریت بحران و همکاری درون‌سازمانی و برون‌سازمانی با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط به گونه‎ای که شرایط ایمنی و مناسب برای زندگی شهروندان تأمین و منافع و ارزش‎ها‎ی اساسی حفظ شود از طرفی ارائه برنامه جامع برای کنترل شرایط اضطراری ناشی از سوانح در محدوده و حریم شهرها نیز یکی از اهداف تشکیل ستاد محسوب می‎شود.

به گفته وی خرید پنج دستگاه پمپ آب روبین و چهار دستگاه لجن‌کش برای استفاده در زمان وقوع سیلاب‎های شهری، شناسایی نقاط خطرناک و حادثه خیز و اعلام به معاونت عمران برای رفع خطر، پاکسازی زمین‎های بایر و بوته‌زارها برای جلوگیری از خطر آتش‌سوزی، لایروبی رودخانه‌ها برای  مقابله با سیلاب شهری و لایروبی جداول روباز و سرپوشیده از مهمترین مصوبات ستاد مدیریت بحران در شهرداری محسوب می‎شود.

انتهای خبر/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار