معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان از حضور تیم‎های بازرسی سیار به منظور ذبح دام رایگان در روز عید قربان خبر داد و گفت: برای کشتار قبل از ذبح، سه مکان در شهرستان گرگان مشخص شده است.

ذبح رایگان دام گرگانی ها در عید قربان

به گزارش گلستان24؛ محمدرضا اسفندیاری صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: تعاونی عرضه دام واقع در جرجان 15، اتحادیه دامداران پشت زنگ‎محله و کشتارگاه شهرداری در کیلومتر پنج جاده گرگان ـ گنبدکاووس به عنوان محل‎هایی است که با حضور کارشناسان و رعایت موارد اسلامی و بهداشتی، ذبح رایگان صورت می‎گیرد.

ذبح رایگان در گرگان

وی بر لزوم تایید سلامت دام توسط کارشناس تاکید و تصریح کرد: کشتار دام در نقاط تعیین شده به مناسبت عید سعید قربان از اذان صبح لغایت اذان ظهر به صورت رایگان انجام می‎شود.

سال گذشته 350 رأس گوسفند به صورت رایگان ذبح شد

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان افزود: سال گذشته به منظور رفاه حال مردم 350 رأس گوسفند به صورت رایگان ذبح شد.

اسفندیاری بیان داشت: محل‎هایی برای خرید پوست دام نیز پیش‎بینی شده تا از تجمع آلودگی، مگس و خونابه ناشی از کشتار دام در سطح شهر جلوگیری شود.

این مسئول گفت: برای اینکه شهروندان اطلاعات لازم و کافی را به منظور ذبح رایگان دام حاصل کنند در نقاط پرتردد شهر نسبت به نصب بنر اقدام خواهد شد.

اعلام آمادگی کامل شهرستان گرگان برای ذبح رایگان در روز عید قربان

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان با اشاره به اینکه قربانی کردن یک سنت حسنه است بر لزوم رعایت بهداشت برای جلوگیری از بیماری‎های قابل انتقال تاکید کرد و افزود: وقتی کشتار به صورت غیربهداشتی انجام شود علاوه بر آلودگی زیست‌محیطی منجر به تجمع حشرات موذی و انتقال بیماری می‎شود.

اسفندیاری از اعلام آمادگی کامل شهرستان گرگان برای ذبح رایگان در روز عید قربان خبر داد و گفت: کارشناسان دامپزشکی در قالب اکیپ‎هایی نسبت به بازرسی بهداشتی دام و گوشت قربانی در سطح شهر مبادرت به نظارت کرده و حضور دارند.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار