معاون قوه قضائیه:

معاون رئیس قوه قضائیه از برنامه ریزی برای کاهش هزینه های دادرسی خبرداد.

هزینه های دادرسی کاهش می یابد

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی، پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه سفیران صلح دادگستری استان گلستان، به توضیح درباره انتقادهای مطرح شده در این جلسه پرداخت و اظهار کرد: قوه قضائیه همواره نسبت به سایر دستگاه ها مظلوم بوده است.

 

وی با بیان این که ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به قوه قضائیه ناراضی هستند، اظهار کرد: از کل مراجعه کنندگان ۵۰ درصد در مسائل کلی ناراضی هستند و ۳۰ درصد هم از دیرگرفتن حقوق خود گله دارند.

وی درباره وضعیت نیروی انسانی شوراهای حل اختلاف هم گفت: نیروی انسانی در شورای حل اختلاف به اعضای اصلی و علی البدل، کارکنان اداری و ستادی دسته بندی می شوند که اکثر آن ها در کشور باز نشسته هستند.

حجت‌الاسلام احمدی میانجی تصریح کرد: از ۴۰هزار نیروی شورای حل اختلاف بیش از ۲۵ هزار نفر بازنشسته اند. تلاش ما این است که بیمه این نیروهای ستادی و اداری مشخص شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی نا مطلوب کشور، گفت: در سال گذشته ماهیانه یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای بیمه اعضا پرداخت شد. در همین راستا در ۱۰ ماه گذشته برای استان گلستان ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

محمدمهدی احمدی میانجی

وی اظهار کرد: سال ۹۵، قرار بود ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم و به حساب دولت واریز شود اما ۲۴۱ میلیارد تومان اول اسفند به حساب خزانه پول پرداخت کردیم. یعنی ۹۱ میلیارد تومان اصافه پرداخت شد و تلاش کردیم که نصف این مبلغ به ما برگردانده شود ولی حدود ۱۰ درصد برگشت داده خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: در شورای حل اختلاف مبنا این بود که از مردم پولی گرفته نشود و هزینه ها کم هزینه باشد ولی در سال ۹۵ هزینه های دادرسی مساوی هزینه دادگستری شد و این ظلم به مردم است.

وی از برنامه ریزی برای کاهش هزینه های دادرسی خبرداد و گفت: یکسال طول کشید تا بیمه تکمیلی شورای حل اختلاف راه اندازی شود و حداقل پول پرداخت شده تا حداقل خدمات برای اعضای شورای حل اختلاف داده شود.

در پایان از ۲۶ نفر سفیر صلح دادگستری تقدیر به عمل آمد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار