رئیس بنیاد شهید کردکوی : دیدار با 898 خانواده شهید و ایثارگر

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی گفت: در شهرستان کردکوی 257 شهید، 900 جانباز و 43 آزاده وجود دارد.

وجود 257 شهید و 900 جانباز در کردکوی
 
به گزارش گلستان24، علیرضا مارزلو با اشاره به اقدامات بنیاد شهید برای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت، اظهار کرد: ما برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از تمامی ظرفیت‎های شهرستان و دستگاه‎های موردنظر استفاده کرده‎ایم.

وی برگزاری یادواره‎های شهدا در شهر و روستا را یکی از راه‎های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرشنان کرد: در سال‎جاری 26 یادواره شهدا در سطح روستاها و یک یادواره متمرکز در شهرستان برگزار شده است.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی با بیان اینکه یکی از برنامه‎های ما برگزاری یادواره‎های شهدای درون‎مدرسه‎ای است، مطرح کرد: علاوه‎بر برگزاری یادواره‎های شهدا، اقدامات دیگر اعم از وصیت‎نامه‎شهدا و نامگذاری کلاس‎ها، استفاده از زنگ انشاء و ... با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس شهرستان اجرا می‎شود.

 

*استخدام 45 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر

مارزلو گفت: در شهرستان کردکوی 257 شهید،  900 جانباز، 43 آزاده وجود دارد و این شهرستان یک شهید مدافع حرم در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) تقدیم کرده است.

وی  از ثبت‎نام 391 نفر از خانواده‎های شهدا و ایثارگران شهرستان برای دریافت تسهیلات مسکن خبر داد و افزود: از این تعداد 17 نفر موفق به اخذ تسهیلات بانکی شدند و به هر کدام اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان اعطا شد.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی با بیان اینکه در شهرستان کردکوی 39 دانش‎آموز و 138 دانشجو از خانواده ایثارگران و شاهد وجود دارد، ابراز کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران هزینه‎های تحصیلی و دانشجویی خانواده‎های شاهد و ایثارگر را پرداخت می‎کند.

مارزلو اضافه کرد: در سال‎جاری به 20 نفر از خانواده‎های شاهد و ایثارگر شهرستان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی از استخدام 45 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر طی سال‎جاری خبر داد و اذعان کرد: یکی از خدمات بنیاد شهید ارائه خدمات بهداشت و درمان به جامعه هدف است که در این خصوص 96 نفر از جانبازان به کمیسیون‎های تخصصی فرستاده شدند و در حال حاضر 81 نفر متقاضی کمیسیون درصد هستند.

 

*دیدار با 898 خانواده شهید و ایثارگر

 رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کردکوی با بیان اینکه در طرح سپاس در مجموع 898 دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر انجام شده است، تصریح کرد: 531 دیدار با والدین و همسران و فرزندان شهدا، 293 دیدار با جانبازان 25 درصد به بالا، 30 مورد برای جانبازان زیر 25 درصد و 44 دیدار با همسران جانباز متوفی انجام شده است که 515 مورد از دیدارها مربوط به مسؤولان بوده است.

مارزلو با اشاره به اعزام مادران شهدا به راهیان نور، گفت: در سال‎جاری پنج خانواده شهید به راهیان نور اعزام شدند.

وی با اشاره به برنامه‎های اجرایی در هفته شهید، تشریح کرد: دیدار با امام جمعه کردکوی، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از قاریان قرآن کریم، زنگ انشاء و نامه‎ای به شهید، تجلیل از مادران، همسران و دختران شهید، تجلیل از نویسندگان، شاعران و ورزشکاران، تجلیل از خادمان شهدا، اجرای طرح سپاس، کاشت نهال به یاد شهدا و دیدار با خانواده‎های شهدا را از جمله برنامه‎های هفته شهید در کردکوی برشمرد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار