امام جمعه کردکوی: زمین خواری در کشور به معما تبدیل شده

​امام جمعه کردکوی با تاکید بر اینکه مردم جشن نیکوکاری و کمک به محرومان را سبک نشمارند، گفت: مردم مواظب فقرا باشند و آگاه باشند کمک و دستگیری از محرومان، دگردوستی، مردم دوستی و در غم انسان های دیگر شریک شدن ارزش بالایی دارد.

جشن نیکوکاری و کمک به محرومان را سبک نشمارید

به گزارش گلستان24،حجت الاسلام موسی شاعری در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز کردکوی، اظهار کرد: برای بانوان در دین اسلام سه عنوان و شخصیت دختری، همسری و مادری وجود دارد.

وی گفت: پیامبر (ص) زمانی به پیامبری مبعوث شدند که نوزادان دختر ارزشی نداشته و زنده به گور می شدند، حال آنکه اسلام در رابطه با حضرت زهرا (س) سوره کوثر را نازل کرد و ارزش و احترام را به دختران بازگرداند.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه در عنوان همسری در اسلام زن و مرد با یکدیگر برابر هستند، افزود: عنوان مهم دیگر مساله مادری است زیرا آن کسی که خانواده را تشکیل می‌دهد و آن درختی که میوه زندگی را بارور می کند مادر است.

شاعری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بر ضرورت دوستی، محبت و صله رحم در محیط خانواده تاکید کرد و ابراز کرد: کسانی که نقض عهد کرده و رابطه برادر و خواهری و صله رحم را قطع کنند مورد لعن خداوند قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در صورتی که در خانواده‌ای پدر، مادر و خواهر و برادر دوستدار یکدیگر باشند با ورود در اجتماع و مسوولیت گرفتن در جامعه می‌توانند به خوبی نقش ایفا کنند و جامعه‌ای بزرگ بسازند.

امام جمعه کردکوی با اشاره به فرا رسیدن نوروز 1396 و برپایی جشن نیکوکاری، بیان کرد: با فرا رسیدن عید نوروز و زیاد شدن دید و بازدید و صله رحم عده‌ای در خانواده‌ها از توان مالی برخوردار نیستند که کمک به این افراد کار پسندیده‌ای است.

شاعری با تاکید بر اینکه مردم جشن نیکوکاری و کمک به محرومان را سبک نشمارند، ابراز کرد: مردم مواظب فقرا باشند و آگاه باشند کمک و دستگیری از محرومان، دگردوستی، مردم دوستی و در غم انسان‌های دیگر شریک شدن  ارزش بالایی دارد.

وی به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و متذکر شد: همه ما باید به محیط زیست، شهر، روستا و جنگل ببالیم و به حفاظت و صیانت از آن اعتقاد داشته باشیم.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه در کشورمان هر ساله درختان بسیاری کاشته می‌شود اما در نتیجه آن چند درخت سبز می‌شود، اضافه کرد: سبز نشدن درختان کاشته شده ناشی از کوتاهی‌های صورت گرفته است و این حاکی از آن است که نسبت به جنگل، محیط زیست و فضای سبز بی‌مهر هستیم.

شاعری مطرح کرد: در کشوری که انقلاب شده و در انقلابی که 250 هزار شهید و بیش از 100 هزار مجروح جنگی، جانباز، آزاده تقدیم کرده و از افراد فرهیخته بسیاری برخوردار است وجود کوه خواری، زمین خواری و برخوردهای نامناسب در ادارات همانند یک معما است.

امام جمعه کردکوی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید، تصریح کرد: مساله فدا کردن جان و به استقبال مرگ رفتن سخت است حال آنکه شهدا اباذر گونه برای رسیدن به مرگ باعزت به استقبال شهادت رفتند و جان شیرین خود را در راه خداوند فدا کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار