رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی : آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر کردکوی از 25 اسفندماه

رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی با اشاره به اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر، گفت: در مجموع 210 امدادگر در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر کردکوی فعالیت می‎کنند.

فعالیت نوروزی 210 امدادگر در هلال احمر کردکوی
 
 به گزارش گلستان24، جواد کاظمی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان کردکوی در نظر دارد خدمت‎رسانی در نوروز 1396 را پرتوان‎تر از همیشه انجام دهد.

وی با بیان اینکه اقدامات نوروزی جمعیت هلال‎احمر از 25 اسفندماه‎جاری آغاز می‎شود و تا 15 فروردین سال 1396 ادامه دارد، گفت: در نوروز 1396 در قسمت امداد یک پایگاه ثابت در روستای النگ و دو پایگاه سیار و موقت در درازنو و پارک جنگلی امام رضا (ع) کردکوی برپا می‎شود، همچنین یک کمپ سلامت جوانان در ورودی شهرستان کردکوی از سمت بندرگز به خدمت‎رسانی می‎پردازند.

رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی افزود: در ایام نوروز پنج دستگاه خودرو، دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات، دو دستگاه خودروی کمک‎دار برای خدمت‎رسانی به مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

کاظمی با بیان اینکه در مجموع 210 امدادگر طی برگزاری طرح نوروزی در شهرستان کردکوی فعالیت دارند، بیان کرد: روزانه 10 امدادگر در پایگاه‎های نوروزی هلال احمر حضور دارند که از این تعداد 9 نفر امدادگر و یک نفر از پرسنل هستند.

وی از فعالیت 110 نفر از اعضای جوان هلال احمر در طرح نوروزی امسال خبر داد و ابراز کرد: یک تیم از جمعیت هلال احمر طرح سحاب را در پارک جنگلی امام رضا (ع) در 6 روز خاص اجرا خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی اضافه کرد: امدادگران در طرح «سحاب» با دوچرخه در پارک جنگلی امام رضا (ع) کردکوی حضور دارند تا علاوه‎بر توزیع بروشورهای امدادی در بین مسافران نوروزی در صورت ایجاد مشکل خدمات سرپایی را به مسافران ارائه می‎دهند.

 

*بهره‎مندی 20 هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر کردکوی در سال گذشته

کاظمی با بیان اینکه پرستاران و پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر از یکم تا 13 فروردین‎ماه 1396 در قالب طرح داوطلب‎یار سلامت در پایگاه‎های نوروزی حضور دارند، تصریح کرد: در مجموع 6 پزشک و پرستار در طرح داوطلب‎یار سلامت با جمعیت هلال احمر شهرستان کردکوی همکاری می‎کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 12 هزار نفر از مهمانان نوروزی از خدمات جوانان هلال احمر شهرستان کردکوی بهره‎مند شدند، افزود: پیش‎بینی می‎شود تعداد مسافران نوروزی که از خدمات جمعیت هلال احمر شهرستان بهره‎مند می‎شوند با رشد 20 درصدی همراه باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی یادآور شد: در حال حاضر حدود 250 امدادگر و جوان فعال در کردکوی در برنامه‎ها و مناسبت‎های خاص با جمعیت هلال احمر این شهرستان همکاری دارند.

کاظمی با بیان اینکه فعالیت‎های جمعیت هلال احمر در دو بخش عام‎المنفعه و بشردوستانه است، مطرح کرد: اهدای خون، اجرای برنامه‎های مناسبتی در ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت‎ها، برنامه اردویی، دوره‎های امداد و نجات و مهارت‎های زندگی از جمله برنامه‎های هلال احمر در طی سال است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار