رئیس پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان:استفاده از قارچ‌کش در مزارع کلزا ضروری است

​رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به بارندگی‌هایی که در سطح استان گلستان رخ داد اما میزان بارش برای مزارع کافی نیست و کشاورزان باید نسبت به آبیاری مزارع اقدام کنند.

کشاورزان از آبیاری مزارع کلزا غافل نشوند

 به گزارش گلستان24 ، علی موسی‌خانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: کشاورزان برای مقابله با بیماری‌‌ها از قارچ‌کش علف‌کش مربوطه استفاده کنند و همچنین مصرف ریزمغذی‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که در استان گلستان شاهد بودیم میزان بارش باران برای مزارع کلزا کافی نیست و طبق آماری که هواشناسی داده است تا دو هفته آینده بارندگی را در گلستان شاهد نخواهیم بود.

* کشاورزان آبیاری مزارع کلزای خود را در اولویت قرار دهند

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اینکه کشاورزان از آبیاری مزارع کلزای خود غافل نشوند، ابراز کرد: با توجه به اینکه مزارع کلزا در مرحله غلاف‌بندی و پرشدن دانه‌ها هستند توصیه می‌کنیم که کشاورزان باید آبیاری مزارع کلزای خود را در اولویت کار خود قرار دهند زیرا تا دو هفته دیگر بارندگی موثری را در سطح استان نخواهیم داشت.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: مزارع کلزا جلوه خاصی را به استان گلستان داده است و مسافران برای گرفتن عکس یادگاری در کنار مزارع کلزا مراقب باشند و از وارد شدن به مزارع و شکستن بوته‌ها خودداری کنند زیرا این محصول حاصل تلاش یکسال دسترنج کشاورزان است.

وی ابراز کرد: برنامه ما برای سال‌های آتی این است که سطح کشت کلزا را در سطح استان گلستان سه برابر افزایش دهیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار