مدیر کل میراث فرهنگی گلستان عنوان کرد : گلستان به مقصد گردشگران تبدیل شده است

​مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان آمار اقامت مسافران نوروزی در استان گلستان در نوروز 1396 را یک میلیون و 30 هزار نفر اعلام کرد و از رشد 97 درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان گلستان خبر داد.

رشد 97 درصدی اقامت مسافران نوروزی در گلستان

 به گزارش گلستان24، ابراهیم کریمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان با مقایسه آمار اقامت گردشگران در نوروز 1396 نسبت به سال‎های گذشته، اظهار کرد: آمار گردشگران ورودی به استان گلستان در سال 1394، 304 هزار نفر بود که با اقدامات و برنامه‎ریزی‎های انجام شده این تعداد در سال 1395 به 524 هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه با تداوم فعالیت‎ها برای تبدیل استان گلستان به مقصد گردشگری سیاست‎های خاصی و برنامه‎ریزی‎های جامعی صورت گرفته است، گفت: برای تبدیل شدن استان گلستان به مقصد گردشگری تلاش کردیم استان به نقطه توجه تورهای گردشگری تبدیل شود، در واقع معرفی مناسب استان گلستان موجب توجه ویژه تورهای مطرح کشوری به استان گلستان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان آمار اقامت مسافران نوروزی در سال‎جاری در استان گلستان را یک‌میلیون و 30 هزار نفر اعلام کرد و افزود: نوروز امسال در بخش اقامت مسافران نوروزی رشد 97 درصدی را تجربه کرده‎ایم.

کریمی با بیان اینکه در سال گذشته 2 میلیون و 413 هزار نفر از جاذبه‎های گردشگری استان گلستان بازدید کردند، یادآور شد: در سال‎جاری تعداد بازدید کنندگان با رشد 156 درصدی به 6 میلیون و 100 هزار نفر رسیده است.

وی یادآور شد: در مجموع در نوروز امسال 7 میلیون گردشگر وارد استان گلستان شدند که 6 میلیون نفر از آنها بازدید و عبور کردند اما یک‌میلیون و 30 هزار نفر از آنها علاوه‎بر بازدید جاذبه‎های گردشگری استان، اقامت نیز داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان به مقصد گردشگران تبدیل شده و دیگر محل عبور گردشگران نیست، بیان کرد: کسب این موفقیت وظیفه ما را سنگین‎تر می‎کند و برای حفظ و ارتقای آن، ایجاد زیرساخت‎های گردشگری، استفاده از تجهیزات و امکانات به‎روز باید در دستور کار باشد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار