حل مشکلات مردم همت و اراده می‎خواهد

امام جمعه موقت شهرستان گرگان گفت: در اطراف شهرستان گرگان تعدادی روستا وجود دارد که منازل آنها در خطر حوادث طبیعی است که باید قبل از وقوع حادثه به آنها کمک کرد تا خانه‎های مقاوم بسازند، توجه به این مسائل و مشکلات همت و اراده می‎خواهد.

تعدادی از منازل روستایی با خطر حوادث طبیعی مواجه است
به گزارش گلستان24، حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: برخی افراد که ادعای زهد دارند اعمال خودشان شبیه افراد دنیاپرست است و بیش از دیگران مال دوست و مقام دوست هستند.
وی توجه به مسائل اخلاقی را یک اصل مهم و اساسی خواند و تصریح کرد: سرلوحه قرار دادن اخلاق در زندگی مهم است و اخلاق نیکو انسان را در جامعه عزیز می کند.
امام جمعه موقت شهرستان گرگان با اشاره به اندرزهای امیرمومنان امام علی (ع) در انجام اعمال صالح برای رسیدن به قرب الهی گفت: خداوند نعمت های زیادی به انسان عطا کرده است که باید شکرگزار باشیم، کسانی که به آخرت و روز قیامت باور دارند عمل صالح انجام می دهند.
لیوانی با اشاره به اینکه انسان باید در زندگی قانع باشد، افزود: قناعت همانند گنجی پایان ناپذیر است نعمت های زیادی را خدا به انسان داده که نباید ناسپاسی کرد یا زیاده طلب بود.
لیوانی با اشاره به گرامیداشت 10 رجب سالروز ولادت حضرت جواد الائمه (ع) گفت: ایام رجب فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس است.

وی گفت: 11 رجب سالروز قطع رابطه با آمریکا است، 13 رجب سالروز ولادت باسعادت امام علی (ع) است و 15 رجب سالروز وفات حضرت زینب (س) است.

امام جمعه موقت شهرستان گرگان با اشاره به نقش پیامرسانی حضرت زینب (س) در واقعه کربلا تصریح کرد: این بانوی بزرگوار در کربلا، شام و مدینه دقیقا پیام عاشورا را ابلاغ کرد تا جایی که فرماندار مدینه به یزید نامه نوشت تا زمانی که حضرت زینب (س) در مدینه است حکومت تو رنگی در اینجا ندارد برای اینکه این بانو حوادث تلخ کربلا را برای مردم دقیقا بازگو می‎کند و احساسات عاطفی مردم را علیه تو تحریک خواهد کرد.
لیوانی افزود: زن و مرد همه باید تلاش کنند تا از این بانوی بزرگوار تأسی بگیرند و همه ما وظایف خودمان را در مقابل رسالتی که بر عهده داریم به نحو احسن پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به وقوع زلزله‎ای که اخیرا در خراسان اتفاق افتاد ابراز کرد: بسیاری از روستاها 20 الی 80 درصد آسیب دیدند که وقوع این حوادث نشان می‎دهد باید در برابر اینگونه حوادث از قبل مدیریت بحران کرد.
امام جمعه موقت شهرستان گرگان گفت: ما می‎توانیم جلوی برخی حوادث را قبل از وقوع آن بگیریم حوادثی مانند سیل، خریب زلزله و ... که اینها قابل پیشگیری هستند معنای سخنانم اصلا این نیست که جلوی سیل را بگیریم بلکه باید بدانیم چگونه برخورد با این حوادث داشته باشیم.
لیوانی افزود: چند سال قبل با مسئولان استان صحبت کردم که می‎توان جلوی تخریب سیل و زلزله را گرفت وقتی سیل می‎اید با زبان بی‎زبانی به ما این نکته مهم را می‎گوید که این مسیر من است و به آن تعرض نکنید اما می‎بینیم که متاسفانه برخی در کنار رودخانه‎های کم‎آب یا زراعت می‎کنند، ساختمان می‎سازند و یا دام نگهداری می‎کنند و با آمدن سیل خسارات زیادی به اینها وارد می‎شود.
وی با اشاره به اینکه خدای مهربان هیچگاه قصد سوء به انسان ندارد، ابراز کرد: این خود ما هستیم که به خودمان ضرر می‎زنیم مسیر سیل را باید حفظ کنیم، مسئولان باید نظارت جدی بر این گونه مسائل داشته باشند چرا در برخی کشورها حتی وقوع زلزله‎های هشت ریشتری به منازل مسکونی آسیب نمی‎رساند برای اینکه آنها قبل از وقوع حادثه چاره‎اندیشی کردند.
امام جمعه موقت شهرستان گرگان گفت: ما به جای اینکه دست روی دست یکدیگر قرار دهیم و با وقوع زلزله یا هر حادثه غیرمترقبه‎ای و پس از بروز بحران به کمک افراد با دادن وام های بلاعوض یا کم‎بهره کنیم باید ابتدا مناطق حادثه‎خیز را شناسایی و برای رفع مشکل چاره‎جویی کنیم.
لیوانی گفت: در اطراف شهرستان گرگان تعدادی روستا وجود دارد که منازل آنها در خطر حوادث طبیعی است که باید قبل از وقوع حادثه به آنها کمک کرد تا خانه‎های مقاوم بسازند، توجه به این مسائل و مشکلات همت و اراده می‎خواهد.

انتهای پیام/ 

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار