گفت و گوی اختصاصی گلستان 24، با علیرضا کلاگر:

گمان نمی کنم مسئولین در حوزه فرهنگ، نه از بنده و نه از هیچ فعال فرهنگی دیگری، تا به حال حمایتی کرده باشند. اگر مسئولین ما در حیطه فرهنگ دخالتی نکنند، ما موفقیت های چشم گیری خواهیم داشت.

اگر دستگاه های فرهنگی استان در عرصه فرهنگ دخالت نکنند، موفقیت ها افزایش می یابد

علیرضا کلاگر فعال فرهنگی و مطبوعاتی استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، از فعالیت های خود در سطح استان می گوید. وی در حال حاضر دانشجوی ارشد مهندسی سیستم های اقتصادی- اجتماعی است.

کلاگر درباره علت ورود خود به حیطه فرهنگ می گوید: دوران دانشجویی بنده در دانشگاه علم و صنعت مصادف با زمانی بود که حضرت آقا بحث تهاجم فرهنگی را مطرح نمودند و آن زمان بسیاری از نیروهای دلسوز بالاخص نیروهای بسیجی و ارزشی بر خود فرض می دانستند که به هر نحو ممکن در این عرصه ورود پیدا کنند. بنده در آن زمان در دفاتر فرهنگی دانشگاه فعالیت نموده و ورودم به عرصه رسانه نیز بنا به علاقه شخصی و توصیه برخی از دوستان بنا بر نیاز بوده است.

بیشتر فعالیت علیرضا کلاگر، در سطح استانی، در عرصه رسانه بوده است. وی در این باره می گوید: فعالیت من از سردبیری هفته نامه گلستان مهر، آقای علی منصوری شروع شد، تا هم اکنون که به عنوان مقاله نویس در خدمت رسانه های مجازی و مکتوب هستم.

علیرضا کلاگر

کلاگر معتقد است که استان گلستان متاسفانه در عرصه برجسته سازی و الگو سازی ارزش ها و اصول دینی هنوز با نقطه ایده آل خود فاصله دارد. وی می گوید: علت این موضوع، وجود تنوع سلیقه در بین نیروهای مذهبی و عدم وجود همدلی در عرصه فعالیت های فرهنگی و مذهبی می باشد که بسیاری از طرح ها و برنامه ها را به حاشیه رانده است.

او با گلایه از حمایت مسئولین استانی در عرصه فرهنگ می گوید: گمان نمی کنم مسئولین استان در عرصه فرهنگ نه برای بنده بلکه برای بسیاری فعالان دیگر استان حمایتی صورت داده باشند. به نظر من اگر دستگاه های فرهنگی استان دخالتی در عرصه فرهنگ نداشته باشند، ما شاهد موفقیت های چشمگیری در این عرصه خواهیم بود.

این فعال فرهنگی و مطبوعاتی معتقد است که فرهنگ جامعه با آموزش و جبر توافقی قابل تغییر است. وی ادامه می دهد: به این معنا که در حین آن که ما از طریق نهادهای مرتبط در عرصه فرهنگ اقدام به فعالیت های آموزشی می نماییم، باید الزامات و مشوق هایی در جهت سوق به فرهنگ مطلوب تعریف گردد.

وی درباره برنامه آینده خود می گوید: عمده دغدغه بنده در استان در حال حاضر احیاء رسانه های پرسشگر در استان است که در نهایت مسئولین پاسخگو و مردمی مطالبه گر تربیت خواهد نمود و عمده مشکل ما در توسعه استان همین عدم وجود رسانه های فعال و پرسشگر است. به نظر می آید کم کم داریم در این مسیر گام های خوبی بر می داریم.

علیرضا کلاگر در جواب این سوال که عملکرد وزارت ارشاد را چگونه ارزیابی می کنید می گوید: عموم مردم بالاخص نیروهای دلسوز و دغدغه مند، نگاه و توجه خود را به سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت احیاء و اشاعه ارزش ها جلب کرده اند. اما به نظرم این وزارت خانه تنها متولی و عامل تاثیر گذار در فرهنگ نیست. متاسفانه ما در بین دستگاه های فرهنگی کشور شاهد یک وحدت رویه نیستیم اما سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطمئنا با توجه به دولتی بودن و اعتبار سالانه تعریف شده بسیار بیشتر است.

علیرضا کلاگر

وی معتقد است مردم با صبوری در برابر مشکلات و از طرفی حضور در عرصه های ملی که موجب فخر نظام می گردد و همچنین تقدیم نمودن فرزندان خود در عرصه های جهادی، همدلی و همزبانی خود با دولت را اثبات نموده است و انشاء الله در انتخابات پیش رو شاهد حضور چشمگیر مردم باشیم. ولیکن در مقابل باید شاهد اعتماد و توجه دولت به ملت خود باشیم و فکر می کنم اگر دولت شعار ما می توانیم را سر لوحه کار خود قرار داده، به نخبگان و آحاد جامعه برای مشکلات دست نیاز دراز کند و تمام هم و غم خود را به توانمندی داخلی معطوف نماید، مطمئنا همدلی و همزبانی تحقق خواهد یافت.

علیرضا کلاگر در آخر با بیان این که انشاء الله پایگاه خبری- تحلیلی گلستان 24 در آینده نزدیک بتواند به عنوان یک مرجع خبری برای مردم استان شود می گوید:  این موضوع محقق نمی شود مگر آنکه اعتماد مخاطبین جلب گشته و شاهد فراگیری این اعتماد در استان باشیم.

وی همچنین معتقد است توجه به مشکلات مردم حتی در دور افتاده ترین و محروم ترین نقاط استان که موجب جلب توجه مدیران استان می گردد باید سرلوحه اصحاب رسانه ارزشی و دلسوز گردد.

ارسال نظر

  • ناشناس
    1

    ببخشید ایشون در حال حاضر با کدوم یک از سایت ها در حال همکاری می باشند؟

  • ناشناس
    0

    فعلا که شعار دولت ما نمی توانیم هستش
    فقط به فکر مذاکره و تحریم ها هستن

آخرین اخبار