معاون اداره کل هواشناسی گلستان خبر داد: کاهش 8 درجه‌ای دما

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: بررسی الگوها و نقشه‌های جوی استان نشان می‌دهد که از امروز شاهد افزایش ابر، رعد و برق و وزش شدید باد خواهیم بود.

احتمال آبگرفتگی معابر در گلستان
به گزارش گلستان24، محمدرضا رحمان‌نیا اظهار کرد: این تغییرات جوی تا روز دوشنبه هفته جاری در پی خود کاهش دما، مه گرفتگی و ریزش نزولات جوی را نیز به همراه خواهد داشت.

 وی ادامه داد: در این مدت زمانی دمای هوای استان به طور نسبی بین شش الی هشت درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و با عبور امواج  آن از فراز استان، از عصر روز دوشنبه هوای استان به حالت عادی برخواهد گشت.

رحمان‌نیا با اشاره به حجم بارندگی‌های طی بازه زمانی یاد شده ادامه داد: طی این مدت به سبب ریزش باران‌های رگباری در برخی نقاط به ویژه ناحیه شرقی استان آبگرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

*احتمال افزایش خطای پیش‌بینی جوی در بهار

وی خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه هفته جاری نیز نقشه‌ها حاکی از آسمانی نیمه ابری توام با افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده ، وزش باد و در پاره ای نقاط مه آلود است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان با اشاره به افزایش احتمال خطاهای پیش‌بینی هواشناسی در بازه‌های زمانی خاص از فصول اذعان کرد: با توجه به تغییرات سریع جوی در ایام پایانی سال تا اواسط فصل بهار، ممکن است برخی از پیش‌بینی‌ها در این موعد از سال دچار خطا شود.

رحمان‌نیا یادآور شد: با توجه به این وضعیت احتمال دارد برخی از پیش‌بینی‌ها دچار خطا شود و آنچه که بر اساس نقشه‌های جوی پیش‌بینی شده است، روی ندهد.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز، هشدار‌های هواشناسی استان، در قالب  اطلاعیه و یا اخطاریه صادر و برای مدیریت بحران استان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارسال می‌شود. 

هوای استان گلستان نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارندگی، احتمال رعدوبرق، وزش باد و در پاره‌ای نقاط مه آلود و دمای هوا نیز بین11 تا 15 درجه سانتی‌گراد متغیر است.    

انتهای پیام/

منبع: مهر 

ارسال نظر

آخرین اخبار