خدمت بی‎منت بسیجیان التیام‎بخش دردهای محرومان

یکی از منازل مسکونی روستای «دنگلان» شهرستان کردکوی که بر اثر وقوع سیلاب دچار تخریب 90 درصدی شده بود توسط جهادگران بسیجی شهرستان کردکوی بازسازی شد.

بازسازی منزل روستایی سیل‎زده توسط جهادگران بسیجی
به گزارش گلستان24، 17 شهریورماه سال 1395 و در آستانه بازگشایی مدارس که تهیه البسه، کیف و کفش و لوازم‌التحریر فرزندان یکی از دغدغه‎های مهم خانواده‎های ایرانی بود در گوشه‎ای دیگر مردم غرب استان گلستان به‎ویژه مردم روستانشین شهرستان کردکوی به‎واسطه وقوع سیلاب دچار شرایط بحرانی شده بودند.

شرایط بحرانی ایجاد شده به دلیل وقوع سیلاب شوق و اشتیاق بازگشایی مدارس را از خانواده‎ها به خصوص دانش‎آموزان ربوده بود، با آسیب به بخش کشاورزی دسترنج کشاورزان نابود و بخش زیادی از منازل مسکونی دچار آسیب‎دیدگی و تخریب شد، طوریکه مردم روستاهای خسارت‎دیده به‎ویژه روستای دنگلان علاوه‎بر نداشتن سرپناه و مشکلات بهداشتی در جیره غذایی خود به طور اساسی دچار مشکل شده بودند، 207 منزل مسکونی روستای دنگلان دچار آسیب و 72 منزل مسکونی به طور 100 درصدی تخریب شده بود.

شرایط بحرانی حاصل از وقوع سیلاب بسیجیان شهرستان کردکوی را در کنار مسؤولان به میدان آورد تا همچون همیشه خدمت بی‎منت خود را از مردم محروم و خسارت‎دیده دریغ نکنند و رسالت واقعی بسیج را به نمایش بگذارند و با حضور و خدمت‎رسانی خود دردهای مردم حادثه‎دیده را التیام بخشند.

این امدادرسانی و خدمت بسیجیان به حادثه‎دیدگان تنها به ساعات اولیه وقوع سیلاب ختم نشد، بسیج سازندگی شهرستان کردکوی در راستای کمک به خانوارهای آسیب‎دیده بازسازی یکی از منازل مسکونی روستای دنگلان کردکوی که دچار تخریب 90 درصدی شده بود را در دستور کار خود قرار داد.

پس از بازسازی منزل مسکونی، مراسم اختتامیه گروه جهادی با حضور جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه کردکوی، مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی، بسیجیان و مردم روستا برگزار شد و منزل مسکونی بازسازی شده با حضور مسؤولان افتتاح شد.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی در مراسم اختتامیه گروه جهادی و افتتاحیه خانه محروم روستای دنگلان، اظهار کرد: بهترین شیوه‎ای که می‎تواند تفکر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در بین اقشار مختلف مردم به‎ویژه روستاها گسترش بدهد، اردوهای جهادی است.

محمد لشکربلوکی با بیان اینکه اردوهای جهادی مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امیدوار می‎کند، گفت: برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای محروم حداقل کاری است که با کمترین امکانات انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه بسیجیان شهرستان کردکوی در قالب اردوهای جهادی به روستاهای مختلف شهرستان از جمله حاجی‎آباد کردکوی، زراع‎محله، غلام‎آباد، نامن، گرجی‎محله، دنگلان اعزام شده‎اند، افزود: بر اثر وقوع سیلاب در استان گلستان در شهریورماه سال 1395، شهرستان کردکوی خسارت بسیاری را متحمل شد که در این بین یکی از محلات محروم روستای دنگلان به طور اساسی دچار آسیب‎دیدگی شد.

مسؤول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی ادامه داد: بسیج سازندگی در راستای خدمت‎رسانی به محرومان، بازسازی یکی از منازل مسکونی روستای دنگلان که دچار تخریب 90 درصدی شده بود را در دستور کار قرار داد، از این رو دو گروه جهادی «شهدای مدافع حرم» و «گروه جهادی شهید سیدمصطفی چمران» از اواخر بهمن‎ماه سال 1395 در روستا مستقر شدند و این منزل مسکونی به همت بسیجیان و با کمک دهیار روستای دنگلان بازسازی و به خانواده آسیب‎دیده از سیلاب تحویل داده شد.

لشکربلوکی اعتبار لازم برای بازسازی این منزل مسکونی خسارت‎دیده از سیلاب را 90 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تمامی اعتبار هزینه شده از کمک‎های مردمی بوده است.

تصاویر قبل و بعد از بازسازی منزل مسکونی؛

 

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار