کاردار اقتصادی سفارت ایران در روسیه خبرداد:

کاردار اقتصادی سفارت ایران در روسیه گفت: ۷۶ درصد صادرات ایران به روسیه مربوط به مواد غذایی است.

سهم ۷۶ درصدی مواد غذایی از صادرات ایران به روسیه
به گزارش گلستان24، محمود مظفری شامگاه دوشنبه در همایش ارائه راهکارهای تجارت با روسیه که با حضور فعالان اقتصادی در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: صادرات بین دو کشور ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ در حالت خوش‎بینانه بین یک‌میلیون و ۸۰۰ تا یک‌میلیون ۹۰۰ میلیون دلار است.
 

وی افزود: از این میزان صادرات بین دو کشور ۳۰۰ میلیون دلار آن مختص به ایران و یک هزار و ۵۰۰ میلیون دلار سهم کشور روسیه است.

مظفری بابیان اینکه صادرات روسیه به ایران پنج برابر کشور ایران است، اظهار کرد: ۴۰ درصد صادرات روسیه به ایران را ماشین‎آلات و تجهیزات کشاورزی تشکیل می‎دهد.

وی تصریح کرد: مواد غذایی و مواد خام کشاورزی ۳۵ درصد، چوب و صنایع چوب ۱۰ درصد، فلزات ۱۰ درصد و مواد شیمیایی یک درصد و محصولات معدنی کمتر از سه‌دهم درصد صادرات روسیه به ایران در سال ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دهد.

مظفری با بیان اینکه مواد خام و غذایی ۷۶ درصد صادرات ما به روسیه را شامل می‎شود، تصریح کرد: پس از برجام توانستیم به لحاظ داخلی انسجام پیدا کنیم و به لحاظ اقتصادی در کشور آرامش داشته باشیم.

کاردار اقتصادی ایران در سفارت روسیه گفت: این موضوع باعث می‎شود که روابط بین ایران و روسیه نزدیک‎تر شود و ازآنجایی‌که سال گذشته آقای پوتین به ایران سفر کرد در سال جاری ریاست جمهوری به روسیه می‎رود و بیش از ۱۴۰ سند بین دو کشور امضاء خواهد شد.

مظفری در خصوص تأمین اعتبار برای صادرات و تجارت در روسیه گفت: مشکل به تأمین اعتبار به داخل کشور برمی‌گردد و به علت مشکل تحریم ما نتوانستیم این اعتبار را تأمین کنیم.

وی اظهار کرد: ما چاره‎ای جز تجارت با کشورهای همسایه نداریم اما سفارت نمی‎تواند فرد خاصی را معرفی کند که شما با آن تجارت کنید.

ایران و روسیه

ثبت شرکت در روسیه با ۱۵۰۰ دلار

مظفری بابیان اینکه با مبلغ یک هزار و ۵۰۰ دلار می‎توان شرکت خود را در روسیه ثبت کرد، افزود: شبکه «ایران تودی» در کشور روسیه راه‌اندازی شده و به‌زودی به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشورمان به زبان روسی می‌پردازد.

کاردار اقتصادی سفارت ایران در روسیه گفت: تجار ایرانی در کشور روسیه دچار مشکلات ارزی نمی‌شوند چراکه از طریق بانک ملی به‌راحتی می‌توانند تبادلات ارزی خود را انجام دهند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار