رئیس آژانس بین‎المللی تحقیقات سرطان در گرگان:مرکز تحقیقات سرطان گلستان در ایران و خاورمیانه موفق است

​رئیس آژانس بین‎المللی تحقیقات سرطان با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره بر درمان مقدم است، گفت: 40 درصد از علت‎های سرطان نامعلوم هستند بیشترین میزان سرطان‎ها در آمریکا و اروپای غربی است برای اینکه طول عمر افراد بیشتر است.

40 درصد علل سرطان‎ها نامعلوم است
به گزارش گلستان24، کریستوفر وایلد در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی گلستان، کهورت گلستان و بیوبانک سرطان استان گلستان در بیمارستان شهید صیادشیرازی گرگان اظهار کرد: شیوع سرطان در دنیا با توجه به پیر شدن جمعیت در حال افزایش است در ایران نیز شیوع سرطان بالاست سرطان بیشتر در بین افراد مسن دیده می‎شود، هزینه‎های ناشی از این بیماری به نظام درمان فشار وارد می‎کند.

وی یکی از اصلی‎ترین راهبردهای آژانس بین‎المللی تحقیقات سرطان را تلاش در جلوگیری از وقوع سرطان برشمرد و تصریح کرد: تحقیقات و مطالعاتی که روی سرطان در استان گلستان «شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس» در حدود 20 سال انجام می‎شود برای اینکه علت سرطان ریشه‎یابی شود تا پیشگیری از بیماری سهولت یافته و راه درمان تشخیص داده شود.

رئیس آژانس بین‎المللی تحقیقات سرطان با تاکید بر اینکه نمونه‎های سرطان را باید داشته باشیم، ابراز کرد: 40 درصد علت سرطان‎های مختلف نامعلوم است بیشترین میزان سرطان‎ها در آمریکا و اروپای غربی است برای اینکه طول عمر افراد بیشتر است.

 

وایلد با بیان اینکه ابتلاء به سرطان در افراد، مختلف است، گفت: برخی سرطان‎ها در برخی کشورها نیز با یکدیگر تفاوت دارند در استان گلستان سرطان مری و معده بیشتر شایع است ولی در اروپای غربی سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات شیوع بیشتری دارد در سال‎های اخیر به تدریج سرطان مری کمتر شده و میزان سرطان سینه و سرطان روده بزرگ در حال افزایش هستند.

وی با اشاره به اینکه سرطان‎ها دلایل گوناگونی دارند به دو علت عمده سرطان در ایران پرداخت و افزود: وجود سرطان‎های قدیم و ایجاد سرطان‎های جدید دو مشکل اساسی است از دلایل بروز سرطان می‎توان به پیشرفت و نوع تغذیه «پرخوری و چاقی» اشاره کرد، 35 درصد غذایی که مردم ایران می‎خورند اضافی است و یکی از دلایل بروز سرطان همین عامل است.

رئیس آژانس بین‎المللی تحقیقات سرطان با بیان اینکه داشتن بیوبانک سرطان مقدمه خوبی برای پیشرفت در گام‎های بعدی است، گفت: یکی از فعالیت‎های علمی و برجسته در مرکز تحقیقات سرطان استان گلستان انجام می‎شود نتایج خوبی در آینده برای پیشگیری و درمان سرطان می‎تواند داشته باشد.

وایلد افزود: آژانس، تجربیات علمی و تحقیقاتی در سطح جهان را منتقل خواهد کرد و در تربیت نیروی انسانی و مشارکت در طراحی مطالعات در فعالیت‎هایی که استان گلستان انجام می‎دهد جزو موفق‎ترین مرکز تحقیقاتی سرطان در ایران و خاورمیانه است.

انتهای پیام

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار