غرب گلستان در هفته‎ای که گذشت

کارشناس مسؤول بیماری‎های غیرواگیر استان گلستان به وضعیت نامطلوب استان گلستان در «طرح ملی استپس» اشاره کرد و گفت: استان گلستان در میزان ابتلا به بیماری‎ دیابت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

گلستان در بیماری دیابت پیشتاز است
به گزارش گلستان24، غرب استان گلستان در هفته‎ای که گذشت شاهد اتفاقات و تحولات  مختلفی بوده است، از این رو در این بسته خبری تلاش کرده‎ایم تا گزیده‎ای از اخبار تلخ و شیرین هفته گذشته را به اطلاع مخاطبان برسانیم.

هفته سلامت که امسال با شعار «زندگی سالم؛ با نشاط و امید» از نخستین روز اردیبهشت‎ماه جاری آغاز شده بود در غرب استان گلستان همچون سراسر کشور برنامه‎های مختلف و متنوعی برگزار شد.

برگزاری همایش سفیران سلامت، نواخته شدن زنگ سلامت، عیادت مسؤولان از بیماران، برپایی چادر سلامت، ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی، برگزاری جشنواره غذای سالم از جمله برنامه‎های هفته سلامت در شهرستان‎های غرب استان گلستان بود.

*شیوع دیابت در کردکوی 8 درصد است

کارشناس مسؤول بیماری‎های غیرواگیر استان گلستان که در همایش سفیران سلامت شهرستان کردکوی حضور یافته بود، بیماری‎های غیرواگیر را بیماری‎های غیرقابل انتقال به فرد دیگر عنوان کرد و گفت:  بیماری‎های غیرواگیر با احتساب تصادفات 90 درصد از مرگ و میر را به خود اختصاص می‎دهند.

مهدیه ساورسفلی به وضعیت نامطلوب استان گلستان در طرح ملی استپس اشاره و بیان کرد: استان گلستان در آمار فوتی تصادف بر اثر وسیله نقلیه موتوری رتبه نخست کشور را داراست، از طرفی در بیماری‎های دیابت رتبه دوم کشور و در چاقی رتبه اول تا چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیشترین حوادث مربوط به موتورسیکلت را مربوط به دو شهرستان کردکوی و علی‎آبادکتول دانست و اذعان کرد: آمار دیابت و چاقی در شهرستان‎های بندرگز و کردکوی بیش از سایر نقاط استان است و در حالی که شیوع دیابت در استان گلستان چهار درصد است این شاخص در شهرستان کردکوی 8 درصد است.

کارشناس مسؤول بیماری‎های غیر واگیر استان گلستان متذکر شد: راکبان موتورسیکلت‎ها در استان گلستان کمترین استفاده از کلاه ایمنی را دارند، از این رو مقاومت آنها در برابر استفاده از کلاه ایمنی موجب شد استان گلستان رتبه نخست کشور در حوادث ناشی از موتورسیکلت و مرگ و میر ناشی از آن به خود اختصاص بدهد.

عیادت مسؤولان از بیماران از دیگر برنامه‎های هفته سلامت بود که مسؤولان بندرگزی به عیادت بیماران بیمارستان شهداء بندرگز و مسؤولان شهرستان کردکوی به عیادت بیماران بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) کردکوی رفتند.

در این راستا با مشارکت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کردکوی و دو تشکل محیط زیستی «جهان‎نما» و «سبز تمیشه» پارک جنگلی امام رضا (ع) کردکوی به‎مناسبت روز زمین پاک، پاکسازی شد.
تلاش دوستداران طبیعت برای نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست از دیگر اقدامات دوستداران طبیعت در روز جهانی زمین پاک بود.

*ردصلاحیت 17 نفر از داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا در کردکوی

نشست خبری فرماندار کردکوی با اصحاب رسانه استان گلستان در فرمانداری کردکوی برگزار شد.

فرماندار کردکوی در این نشست از ثبت‎نام 306 نفر برای انتخابات شوراها در کردکوی خبر داد و یادآور شد: از 59 داوطلب شورای اسلامی شهر، چهار نفر از آنها انصراف داده‎اند و دو نفر از آنها رد صلاحیت شدند.

مجتبی جمالی با بیان اینکه از 247 داوطلب انتخابات شورای اسلامی روستا، 225 نفر تأیید صلاحیت شدند، یادآور شد: از این تعداد 15 نفر رد صلاحیت و هفت داوطلب نیز انصراف داده‎اند.

وی از افزایش 25 درصدی ثبت‎نام بانوان برای شوراهای روستاها خبر داد و متذکر شد:  میزان ثبت‎نام‎کنندگان در انتخابات شورای اسلامی شهر کردکوی با افزایش 19 درصدی و انتخابات شورای اسلامی روستا با کاهش 6 درصدی همراه بوده است.

جمالی همچنین از برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی کشور در کردکوی خبر داد و تصریح کرد:  این مسابقات در 14 الی 15 اردیبهشت‎ماه جاری در چهار رشته و با حضور بیش از 400 ورزشکار برگزار می‎شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کردکوی نیز ضمن گرامیداشت فعالیت‎های هفته کار و کارگر، برنامه‎های اجرایی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردکوی را در این هفته تشریح کرد و گفت: دیدار با کارگران حادثه‎دیده، دیدار با اعضای کمیته کارگری، برگزاری مسابقات کارگری، برپایی ایستگاه کار و کارگر و ارائه مشاوره به کارگران در یکی از میدان‎های شهر، برگزاری جشن کارگری در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان با حضور مدیران استانی و شهرستانی از جمله برنامه‎های اجرایی در هفته کار و کارگر است.

به‎مناسبت هفته کار و کارگر رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کردکوی به همراه جمعی از مدیران ادارات با حضور در مزار شهدا، ضمن غباروبی و عطرافشانی با مقام شامخ شهدا تجدید میثاق کردند، همچنین در ادامه برنامه‎های با امام جمعه کردکوی دیدار کردند.

بازدید مسؤولان استانی و شهرستانی از کارخانه مکانیزه مواد معدنی شهرستان ترکمن از جمله برنامه‎های این شهرستان بود.

 دادستان کل استان، رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان، مدیرعامل شهرک‎های صنعتی استان گلستان، رئیس اداره امورشعب و دبیر شورای هماهنگی بانک های استان، دادستان و رئیس دادگستری، فرماندار بندرترکمن و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ترکمن از کارخانه مکانیزه مواد معدنی واقع در شهرک صنعتی پنج پیکر این شهرستان بازدید کردند.

براساس گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن، این بازدید در راستای بررسی مسائل قضایی و حقوقی واحدهای صنعتی صورت گرفته است.

برگزاری رزمایش شهدای مدافع حرم در روزهای پنج‎شنبه و جمعه از دیگر برنامه‎های این هفته بود که در سراسر استان گلستان از جمله شهرستان‎های گمیشان، کردکوی و بندرگز برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار