امداد رسانی های نفسگیر با کشف یک پیکر دیگر در روز چهارم همچنان ادامه دارد

در پی وقوع انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر تعدادی از کارگران کشته و زخمی شدند و تلاش نیروهای امدادی برای یافتن پیکرها در عمق 1500 متری پس از چهار روز همچنان ادامه دارد.

13 معدنچی همچنان محبوس+ تصاویر

به گزارش گلستان24؛ در پی انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت ، 35 تن در داخل تونل محبوس شدند که تاکنون پیکر 22 پیکر پیدا و احراز هویت  شده اند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از ادامه عملیات آواربرداری معدن آزادشهر خبرداد و افزود:ساعت یک بامداد شنبه با تلاش امدادگران پیکر یک کارگر دیگر از داخل معدن خارج شد و هم اکنون آمار رسمی کشته شده های معدن به ۲۲ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه کار آواربرداری در دو جبهه در حال انجام است، گفت: برای سرعت بخشیدن به عملیات، یک دویل از قسمت پایین معدن در حال حفر کردن است.

صادقعلی مقدم در گفت و گو با خبرنگاران در محل حادثه معدن آزادشهر اظهار کرد: در سه نقطه از تونل ریزش آوار صورت گرفته که توانستیم از محل ریزش اول عبور کنیم و به محل ریزش دوم برسیم.

 

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم آوارهای ریزش‌های دوم و سوم را خارج کنیم کار زمانبر خواهد بود، افزود: برای سرعت بخشیدن به عملیات تونل دیگری(دویل) در حال حفر است و اگر از این دویل رد شویم و به پشت محل ریزش دوم و سوم برسیم، عملیات با سرعت بسیار بیشتری پیش خواهد رفت.

 

مقدم تاکید کرد: عملیات امداد همچنان توسط معدنکارانی که از استان های مختلف کشور به اینجا آمده اند، در چند شیف کاری و بدون لحظه ای وقفه درحال انجام است.

مقدم با اشاره به فعالیت اکیپ های 10 نفره امدادی ازسراسر کشور در معدن، اظهار کرد: امیدواریم از تونل پایین بتوانیم به کارگاه استخراج معدن که کارگران در آن محبوس هستند دست یابیم.

 

وی افزود: همزمان با اجرای عملیات آواربرداری کار ایمن سازی دیواره ها و سقف تونل نیز انجام می‌شود تا دچار حادثه دیگری برای امدادگران نشویم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس آمار 13 نفر دیگر از معدنچیان در داخل تونل محبوس هستند و تلاش‌های برای رسیدن به کارگران محبوس ادامه دارد.

 

وی با اشاره به آمارهای ضد و نقیض در خصوص این حادثه، گفت: از مردم می خواهیم اخبار را از مجاری رسمی دنبال کنند. امروز خبری در شبکه های مجازی منتشر شد که به شدت فضای اینجا را ملتهب کرد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد:عملیات همچنان ادامه دارد و نمی توان زمان خاصی را برای پایان آن اعلام کرد.

 

ورود نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب به معدن یورت

نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب وارد معدن زمستان یورت آزادشهر شد.

 

آمارها نشان می دهد حدود ۱۳ نفر دیگر داخل معدن حبس شده اند.

گفتنی است براساس آمار های رسمی این حادثه 72 مصدوم داشته است که برخی به صورت سرپایی مداوا و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل که بستری یا پس از مداوا ترخیص شدند. 

 

آخرین جزییات از انفجار معدن زغال سنگ/ امداد رسانی های نفسگیر با کشف یک پیکر دیگر در روز چهارم همچنان ادامه دارد/ تلاش برای یافتن پیکرها در عمق 1500 متری+ تصاویر

 

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز گلستان بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر افراد محبوس شده ،ادامه دارد. 

 

آخرین جزییات از انفجار معدن زغال سنگ/ امداد رسانی های نفسگیر با کشف یک پیکر دیگر در روز چهارم همچنان ادامه دارد/ تلاش برای یافتن پیکرها در عمق 1500 متری+ تصاویر

 

رییس اورژانس کشور گفت:شمار جانباختگان حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر به 26 نفر رسید.مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان هم گفت:تا کنون پیکر 22 معدنچی از معدن خارج شده است . تلاش گروه های امدادی برای خارج کردن محبوس شدگان در معدن آزاد شهر همچنان ادامه دارد.وجود گاز و احتمال ریزش امدادرسانی را قدری مشکل کرده است.

 

آخرین جزییات از انفجار معدن زغال سنگ/ امداد رسانی های نفسگیر با کشف یک پیکر دیگر در روز چهارم همچنان ادامه دارد/ تلاش برای یافتن پیکرها در عمق 1500 متری+ تصاویر

 

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگارن

ارسال نظر

آخرین اخبار