یادداشت/جان‌باختگان معدن ابزار تبلیغاتی نیستند

​حضور ریاست محترم جمهور در آزادشهر پس از پایان ماجرا و در آستانه انتخابات بدون تردید بی‌حرمتی است به عزاداران معدنچی و خانواده‌هایی که در چنین شرایطی دوست ندارند ابزار تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری شوند.

رئیس جمهور حرمت عزاداران معدنچی را نگه دارد
به گزارش گلستان24 ، این روزها که خانواده‌های داغدار جان‌باختگان معدن زمستان یورت آزادشهر با لباس‌های مشکی برتن با ندای بلند فریاد می‌زنند و گریه کنان بر ظلم‌های رفته بر فرزندان و همسران معدن‌کار و مرحومشان گلایه می‌کنند، دولتی‌ها سراسیمه و بدون برنامه تنها با ابراز تاسف از وقوع انفجار در این معدن رفع تکلیف کرده و اصلا به روی خود هم نمی‌آورند که بیش از یک‌سال است فریاد اعتراض کارگران این معدن را نشنیدند و مطالبات 17 ماهه آنها همچنان بر زمین مانده است.

شکوه حضور دولتی‌ها برای تشییع جنازه‌های مقدس و مظلومی که تا زنده بودند حتی ذره‌ای ازافکار مدیران دولت را به خود اختصاص نداد نه تنها مرهمی برای خانواده‌های داغدار نخواهد بود بلکه گویای ساده اندیشی بسیاری از مسوولان است که امیدوارند با این‌گونه حرکات نمایشی خشم مردم را از عملکرد خود فرو بنشانند.

وقتی دولت با کشته شدن مظلومانه بیش از20 نفر از هموطنان آزادشهری حتی اعلام عزای عمومی نمی‌کند تنها به جرم اینکه این کارگران اهل تهران نیستند بدون تردید نباید انتظار داشت صدا و سیما نیز از پخش برنامه طنز شامگاه خود صرف نظر کند.

در این چند روز که اشک از دیگان مردم دیار گلستان پاک نشده است حضور دو وزیر دولت در محل حادثه البته گاهی با کت و شلوار و گاهی با لباس فرم امداد و در درون چادر بر روی صندلی و عکس گرفتن‌های نمادین بدون آنکه حتی دستی به ذغالی خورده و سیاه شود نشان داد عزم دولت برای لاپوشانی ماجرا و برخورد احساس محور با ماجرا جزم شده است تا این بار نیز همچون حادثه منا خون عزیزان وطن با بی‌اعتنایی مسوولان دولتی فراموش شود.

اما روز گذشته خبر حضور رئیس جمهور در استان گلستان و آزادشهر همه را شوکه کرد، رئیس جمهوری که چهار سال است در مسند امور قرار گرفته و تا به امروز گام بر آزادشهر نگذاشته و فریاد خواسته‌های مردم را نشنیده است در نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و پس از پایان ماجرای معدن و کشته شدن و مصدومیت ده‌ها کارگر مظلوم برای مانور تبلیغاتی سوار بر طیاره پر زرق و برقش می‌خواهد بر زمین داغ‌دیده گلستان فرود آید.

ای کاش وزرایی که در روزهای گذشته در گلستان بر سر بالین مصدومان و در جمع خانواده‌های جان باختگان حاضر شده بودند فریاد اعتراض مردم به دولت و عملکردش را به گوش رئیس جمهور می‌رساندند هرچند قطعا همه دولتی‌ها می‌دانند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم گله مند هستند.

به هر تقدیر حضور ریاست محترم جمهور در آزادشهر پس از پایان ماجرا و در آستانه انتخابات بدون تردید بی‌حرمتی است به عزاداران معدنچی و خانواده‌هایی که در چنین شرایطی دوست ندارند ابزار تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری شوند.

امیدواریم دولت به جای حرکت‌های نمایشی هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مطالبات معدن کاران آزادشهر و دهها معدن دیگر در کشور اقدام کرده و تمامی اقدامات و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در سرتاسر کشور صورت دهند.

مهدی باقریان _ فعال سیاسی و اجتماعی

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار