رییس جمهور منتخب آمریکا پیش از برنده شدن، در یکی از تجمع های انتخاباتی گفته بود در صورت پیروزی از دریافت حقوق و مزایای ریاست جمهوری صرف نظر خواهد کرد و حالا با پایان رسیدن انتخابات، زمان عمل به وعده ها فرا رسیده است.

حقوق ترامپ چقدر است؟

دونالد ترامپ منتخب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیش از پیروزی، در تجمعی انتخاباتی وعده داده بود که درصورت پیروزی از دریافت حقوق و مزایای این سمت چشم پوشی کند.

به گزارش گلستان24، او در ایالت نیوهمپشایر گفته بود: «می دانید اولین اقدامی که پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری انجام خواهم داد چیست؟ هیچ حقوقی دریافت نخواهم کرد؛ زیرا برای من اهمیتی ندارد".

حقوق ترامپ

گفته می شود افزون بر مزایا و امکاناتی که ارزش آن 50 هزار دلار برای انجام ماموریت های ریاست جمهوری آمریکاست، درآمد رئیس جمهور بر اساس قانون، سالیانه 400 هزار دلار است که ماهیانه پرداخت می شود.

ترامپ در سپتامبر 2015 طی مصاحبه ای در توییتر در پاسخ به سئوالی درباره چشم پوشی از دریافت حقوق در صورت ورود به کاخ سفید تاکید کرده بود که حتی یک دلار نیز دریافت نخواهد کرد. ترامپ همان موقع گفته بود که برای تبلیغات انتخاباتی هزینه زیادی صرف کرده است.

رسانه های آمریکا روز جمعه درباره وعده ترامپ مبنی بر دریافت نکردن حقوق ریاست جمهوری سئوالاتی پرسیدند اما رئیس جمهوری منتخب هنوز درباره این موضوع سخنی نگفته است.

ترامپ از تاجران معروف در بخش املاک و رسانه است. وی از یک خانواده ثروتمند است، پدر وی "فرد ترامپ" نیز از بزرگترین سرمایه گذاران در بخش املاک بوده است.

ثروت رئیس جمهور منتخب آمریکا حدود 4 میلیارد و 500میلیون دلار برآورد شده است.

حقوق ترامپ چقدر است؟

 

گفتنی است هربرت هوور رئیس جمهوری امریکا در سال 1929 و جان کندی رئیس جمهور آمریکا در سال 1961  نیز از امکانات و مزایای ریاست جمهوری استفاده نکردند.

 

منبع: العالم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار