معاون معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت:

معاون معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن زمستان یورت آزادشهر از معادن کم ریسک کشور محسوب می شود.

معدن یورت آزادشهر از معادن کم ریسک کشور است
به گزارش گلستان24، جعفر سرقینی شامگاه شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بازرسی پنج ماه پیش کارشناسان از معدن زمستان یورت آزادشهر مشخص شد این معدن از جمله معادن کم ریسک است.
 

وی با بیان اینکه یک برنامه از سال ۹۲ به‌ عنوان ارزیابی معادن کشور به‌ خصوص برای معادن زغال‌ سنگ در کشور انجام می‎شود، افزود: بر اساس این ارزیابی، هرچند روز یک معدن ارزیابی و به آن نمره داده می‎شود و چنانچه معدن پر ریسک و یا ریسک متوسط داشته باشد هر سه ماه یک‌ بار کارشناسان از آن معدن بازدید می‎کنند.

معاون معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از آنجایی‌که معدن زمستان یورت آزادشهر جزو معادن کم ریسک کشور محسوب می‎شد، هر ۶ ماه یک‌ بار نوبت بازدید از این معدن بود و اگر این حادثه رخ نمی‌داد ماه دیگر از این معدن بازدید می‌شد.

سرقینی افزود: معدن یورت آزادشهر از نمره ارزیابی ۱۰۰ نمره ۶۸ نمره را دریافت کرده و تمام موارد مورد نیاز صورت‌برداری شده است.

ضخامت لایه های زغال سنگ در معدن آزادشهر شکننده است

وی در رابطه با استفاده نکردن از ماشین‌آلات پیشرفته در این معدن اظهار کرد: در برخی معادن مانند معادن طبس ضخامت لایه‌های زغال‌سنگ سه الی چهار متر بوده و ماشین‌آلات به‌ راحتی در آن رفت‌ و آمد می‌کنند اما چون در معدن یورت آزادشهر ضخامت لایه زغال‌سنگ ۶۰ الی ۸۰ سانتی‌متر بوده رفت‌ و آمد ماشین‌آلات در این معدن سخت بوده و بیشتر کار به شکل دستی انجام می‌شود.

امداد رسانی به معدنچیان یورت

سرقینی با بیان اینکه در برخی معادن با عمق زیاد باید دستگاه‎ها و تجهیزات با قابلیت ضد جرقه و ضد انفجار بودن استفاده شود، گفت: دستگاه‎های قدیمی می‌توانند یکی از علت‌های انفجار باشند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار