جمعی از همسران و خانواده های کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر به دلیل عقب افتادگی حقوق همسران خود نیز اعتراض کردند.

تجمع اعتراضی خانواده های کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر + تصاویر

صبح امروز جمعی از همسران کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت و تونل ۱۰ در مقابل فرمانداری آزادشهر تجمع کردند و اعتراض خود را نسبت به عقب افتادن حقوق کارگران نشان دادند.

به گزارش گلستان 24، اعتراض این جمعیت به دلیل عقب افتادگی حقوق ۴ ماهه همسران خود بود و به این نتیجه رسیده بودند که با حضور و تجمع در مقابل فرمانداری آزادشهر ، صدای همسران خود را به گوش مسئولین برسانند.

عمده اعتراض این بانوان بر این بود که علاوه بر به تعویق افتادن حقوق کارگران، با توجه به اینکه در ابتدا قرارداده کارگران سفید امضاء بوده، هر بار نیز مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان از حقوق همسرانشان کاسته می شود.

این بانوان به خبرنگار ما گفتند، کارگزان معدن هیچ سهمیه لباس فرم، چکمه، مواد شوینده نیز دریافت نمیکنند و همسرانشان نیز به صورت نسیه این اجناس را خریداری و تامین میکنند.

این معترضین متذکر شدند که با حضور در اداره کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی شهرستان به پاسخ درستی از سوی رئیس این اداره مواجه نشدند و از فرماندار شهرستان و مسئولین شهرستانی خواستار پیگیری امور کارگران معدن زغال سنگ شدند.

در ادامه اعتراضات، حسن عبدی کارشتاس سیاسی، امنیتی فرمانداری آزادشهر با حضور در بین معترضین اظهار داشت: ما طی روزهای گذشته تماسهایی را با نصیری مدیر عامل شرکت معدنی شمال شرق داشته ایم و پیگیر این موضوعات هستیم.

سید فاضل دهنوی فرماندار آزادشهردر گفتگو با خبرنگار ما اذعان داشت: ماو نماینده مردم شهرستان در مجلس پیگیر این عقب افتادگی حقوق ها بوده ایم که خداروشکر روز گذشته حقوق یک ماه آنها نیز واریز شد و در حال حاضر حقوق این کارگران عزیز به مدت ۲ و ماه و نیم نیز عقب افتاده است که ما به صورت جدی پیگر رفع این مشکل عزیزان هستیم.

شنیده ها حاکی از آن است که صابری نماینده مردم شهرستان آزادشهر در مجلس انتقاد شدیدی را به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حقوق عقب افتاده کارگران معادن زغال‌سنگ گلستان داشته است.

Image00016

Image00017

Image00018

Image00019

Image00020

Image00021

Image00022

Image00024

Image00025

Image00026

ارسال نظر

آخرین اخبار