رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش امدادگران برای بازگشایی مسیر زیرین معدن زمستان یورت آزادشهر همچنان ادامه دارد.

تلاش برای بازگشایی مسیر زیرین معدن آزادشهر ادامه دارد
 
 
به گزارش گلستان24، اسماعیل نجار صبح یکشنبه در بازدید از محل حادثه معدن آزادشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مسیر زیرین معدن یک راه دسترسی از گذشته وجود دارد که نیروها در تلاش هستند تا برای آسان تر کردن کار این مسیر را بازگشایی کنند.

وی افزود: ارزیابی و تلاش برای ورود به تونل از مسیر بالایی معدن هم ادامه دارد و باید به این نکته هم توجه کنیم که ایمن سازی تونل همزمان با آواربرداری انجام شود.

وی تصریح کرد: امدادگران و تیم های کارشناسی در تمام طول شبانه روز در حال آواربرداری از سه نقطه ریزش کرده هستند و اکنون به نقطه دوم رسیده اند که باید سنگ های بزرگ موجود در مسیر را شکسته تا به انتهای تونل برسند.

امداد رسانی به معدنچیان یورت

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: فضای تونل محدود و کار سخت و پیچیده ای است که نیاز به نیروهای متخصص داشت و متخصصان معدن از خراسان جنوبی، سمنان، کرمان، شاهرود، دامغان، مازندران و تهران به محل حادثه آمده اند تا کار اواربرداری و باز کردن مسیر تونل را انجام دهند.

نجار ادامه داد:امیدواریم تلاش ها برای بازگشایی تونل به نتیجه برسد و هر چه زودتر به معدنچیان محبوس شده برسیم.

به گفته وی، بر اثر حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر تا کنون پیکر ۲۲ معدنچی جان باخته از معدن خارج شده و ۱۳ معدنچی دیگر در داخل تونل محبوس هستند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار