مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به حضور نیروهای متخصص معدن استان‌های گلستان و سمنان در صحنه حادثه، گفت: کیسه هوادهی را داخل تونل کردیم و تاکنون تا عمق ۴۰۰ متر پیش رفتیم.

کیسه هوادهی وارد معدن زمستان یورت شد/ امدادرسانی ۱۵۰ نیروی امدادی هلال‌احمر در محل حادثه معدن زمستان‌یورت

به گزارش گلستان24، صادقعلی مقدم عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران در محل حادثه معدن زمستان‎یورت درباره آخرین وضعیت امدادرسانی اظهار داشت: پس از گزارش انفجار در معدن تعداد معدن‌کاران متخصص و امدادی وارد عمل شدند.

 وی تصریح کرد: نیروهای مختلف هلال احمر، تامین و امداد در منطقه حضور پیدا کردند اما از آنجایی که عمق تونل بالای یک هزار متر است و آلودگی گاز منوکسید کربن بسیار بالا است، تلاش اولیه ما برای خروج گاز منوکسید کربن از داخل تونل معدن است.

وی افزود: تعدادی از افرادی که دچار حادثه شده بودن و نجات پیدا کرده بودند، به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: کیسه هوادهی را داخل تونل کردیم و تاکنون تا عمق 400 متر پیش رفتیم.

مقدم با بیان اینکه همه نیروهای متخصص معدن از استان گلستان و سمنان در محل حادثه حضور دارند، افزود: متاسفانه فضای تونل اجازه پیشروی زیاد را به ما نمی‎دهد و عملیات بسیار حساس است و به علت حسایست کار استاندار گلستان فرماندهی این عملیات را در محل حادثه برعهده دارد.

وی ادامه داد: هر اشتباه کوچک می‎تواند انفجار بعدی را دنبال داشته باشد و در این راستا تمهیداتی اندیشیده شده و متخصصان استانی و متخصصین استان‌های دیگر امدادرسانی را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: آخرین آماری که مسئولان معدن در ساعت اولیه حادثه ارائه کردند بیانگر این بود که 26 نفر به دام افتادند اما آخرین آماری که مسئولان اعلام کردند 40 نفر است و قطعا این آمار دقیق نیست و نوع آمار توسط مسئولان معدن نشان از نوع مدیریت آنان است.

مقدم بیان داشت: تلاش برای هوادهی و خروج گاز منوکسید کربن ادامه دارد و تمام امکانات و تخصص لازم برای امدادرسانی بکار گرفته‎ایم ولی کار بسیار سخت است  و کوچکترین اشتباه ممکن است سبب انفحار بعدی شود.

وی با بیان اینکه آلودگی بالایی از گاز منوکسیدکربن گزارش شده است، افزود: در 500 متری تونل معدن  یک کارگاهی وجود که اگر به آن عمق برسیم کار امدادرسانی آسان‎تر می‎شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: ازدحام جمعیت در دهانه تونل در ساعات اولیه مشکل اساسی برای امدادرسانی پیش آورده بود ولی  خوشبختانه با حضور نیروهای انتظامی این افراد از دهنه معدن خارج شدند.

مقدم یادآور شد: مشکل اصلی برای امدادرسانی حضور مردم در ورودی جاده معدن است و از تمامی مردم شریف استان درخواست داریم که به محل حادثه مراجعه نکنند.

 

همچنین حسین احمدی عصر امروز محل حادثه معدن زمستان‎یورت و در گفت‎و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بلافاصله پس از وقع حادثه ساعت 11 صبح با یک بالگرد و 2 قلاده سگ نجات و کلیه ست نجات در تونل و معادن نیروهای امدادی هلال احمر به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 16 تیم امدادی و 10 دستگاه آموبلانس در محل حضور دارند، افزود: از شروع عملیات تا کنون 17 مصدوم به وسیله آموبلانس و 7 مصدوم به علت اینکه وضعیتشان وخیم بوده و نیاز بود در اسرع وقت به بیمارستان منتقل شوند، به وسیله بالگرد منتقل شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه 150 نفر نیروی امدادی در محل حادثه حضور دارند، افزود: 8 ساعت است که عملیات امدادرسانی ادامه دارد.

احمدی یادآور شد: با وجود گاز متان و منوکسید کربن انتظار انفجار بعدی در معدن وجود دارد و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در حال تخلیه گاز در تونل معدن هستیم، افزود: از طریق هوادهی این کار را دنبال می‎کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: از سوی وزارتخانه یک گروه تخصصی امداد نجات به محل حادثه اعزام شدند و امید داریم بتوانیم با برنامه‎های امدادی 26 نفری که محبوس شدند را نجات دهیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار