هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره آق قلا به دلیل شرایط جوی و احتمال بارندگی در گنبد برگزار شد.

هفته پنجم کورس اسبدوانی بهاره آق قلا در گنبد برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ، هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره آق قلا قرار بود عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود که با توجه به احتمال بارندگی و شرایط جوی، کمیته مسابقات تصمیم به برگزاری این هفته از رقابت‌ها در مجموعه سوارکاری گنبد گرفت.

 

در این هفته از رقابت‌ها عصر جمعه ۶۰ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هفت دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۲ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که پیمان قلرعطا با اسب صحرا ناز زودتر از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با اسب بشوتن و نادر صالح پور با اسب سنان خان به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و دو تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر بود که آق اویلی بشگرد با اسب پدرام عنوان اول را به دست آورد و بنیامین جرجانی با اسب داز ثمر و آرمین آق آتابای با اسب مهسا نور به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۱۰ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که مهرداد خوجملی با اسب اسکانیا موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب کینگ آسیا و ابوطالب چاریزاده با اسب لیلی ناز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

کورس اسبدوانی هفته پنجم پائیز گنبد کاووس

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد داخلی چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر شکل گرفت که آرمین آق آتابای با اسب ریومنتو زودتر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب کژال و احمد پقه با اسب فلیچ بابا به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

 

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه عطا با اسب پیر بابا نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب بازنوش قره بلاغ و آق اویلی بشگرد با اسب بانوی صحرا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب امیر پاشا موفق به کسب مقام اول شد و کمال دالیجه عطا با اسب ترکمن استوری و بنیامین جرجانی با اسب داز مارال به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب غنچ اسن عنوان نخست را کسب کرد و نادر صالح پور با اسب آتایار و آق اویلی بشگرد با اسب آرگام مهر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره آق قلا، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست و دو مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، کمال دالیجه عطا یک مقام نخست و یک مقام دوم به دست آورد، آرمین آق آتابای موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد و مهرداد خوجملی و پیمان قلرعطا هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره در گنبد و آق قلا، ۲۸ و ۳۹ اردیبهشت در مجموعه‌های سوارکاری این دو شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

منبع :مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار