امام جمعه کردکوی:ضرورت زنده ماندن یاد و خاطره شهدا در جامعه

​امام جمعه کردکوی گفت: بازداشت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین با اهانت و انجام عملیات خشونت آمیز و همچنین کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم این کشور با حمایت عربستان سعودی انجام می شود.

جنایات بحرین با حمایت عربستان سعودی انجام می شود
به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام موسی شاعری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز ازادسازی خرمشهر، اظهار کرد: فتح خرمشهر زیباترین و نادرترین حوادث عصر ما به ویژه در تاریخ جنگ تحمیلی بود که با اتحاد همه مردم و رزمندگان به ثمر نشست.
وی با بیان اینکه امام راحل به دلیل اینکه امام راحل هنگام فتح خرمشهر بسیار شادمان شدند زیرا امام (ره) اهل دل و معرفت بود و معنای فتح خرمشهر را در آن زمان به خوبی درک می‌کرد.
امام جمعه کردکوی ادامه داد: در حالی که صدام حسین با غرور می‌گفت اگر خرمشهر را فتح کنند کلید بصره را به آنها می‌دهم اما خرمشهر با 19 هزار اسیر عراقی و با کشته‌های بسیار از صدام بازپس گرفته شد.
شاعری متذکر شد: در صورتی که خرمشهر بازپس گرفته نمی شد علاوه بر اینکه ابهت نظامی و سیاسی ایران شکسته می‌شد به دلیل برخورداری خرمشهر از نعمت نفت از لحاظ اقتصادی نیز با مشکل مواجه می‌شدیم.
شاعری به بازداشت و اهانت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اشاره کرد و یادآور شد: بازداشت رهبر شیعیان بحرین با اهانت و انجام عملیات خشونت‌آمیز و همچنین کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم این کشور در حالی به وقوع پیوست که با حمایت و پشت گرمی عربستان سعودی انجام شده است.
وی با اشاره به بازگشت 135 شهید دوران دفاع مقدس به وطن، ابراز کرد: ورود این شهدای گرانقدر از مرز عراق به ایران یاد و خاطره ایام دوران دفاع مقدس را در اذهان مردم تداعی کرده است.

امام جمعه کردکوی تاکید کرد: هیچ گاه نباید ارزش شهدا در جامعه از بین برود و یاد و خاطره شهدا به فراموشی سپرده شود.

شاعری در بخش دیگر از سخنانش ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اذعان کرد: خداوند در دو نقطه حضور جامع‌تری دارد که حضور و ظهور خداوند در ماه مبارک رمضان و حج بیشتر است.
وی با بیان اینکه بندگان در ماه مبارک رمضان در محضر خداوند قرار دارند و به خداوند بسیار نزدیک هستند، مطرح کرد: مومنان در ماه رمضان به مهمانی خداوند می‌روند و مهمان هم حق تکریم دارد، از این رو همه باید از فرصت ارزشمند ماه مبارک رمضان استفاده مفید ببرند و اطمینان داشته باشند خداوند میزبان خوبی است.
امام جمعه کردکوی با بیان اینکه قیام و بیداری در شب های ماه رمضان تکمیل کننده روزه است، تصریح کرد: مردم در ماه مبارک رمضان صرفا به روزه‌داری و نخوردن و نیاشامیدن اکتفا نکنند و در کنار روزه‌داری، از شب های ماه رمضان استفاده مفید ببرند که بیداری و قیام در شب‌های ماه رمضان به اندازه روزه گرفتن ارزشمند است.
شاعری بیان کرد: همه ما در محضر خداوند قرار داریم و خداوند در همه زمان‌ها و مکان‌ها حضور دارد و از رگ گردن به انسان نزدیک‌تر است.
وی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: همه تحلیلگران خارجی برگزاری انتخابات پرشور و آزاد در ایران را تحسین کردند.
امام جمعه کردکوی با اشاره به حضور ترامپ رئیس جمهور آمریکا در عربستان سعودی و نشست وی با 50 دیکتاتور عربی، گفت: همه رسانه‌های خارجی اعتراف کردند عربستان سعودی و 50 کشوری که برای ایران خط و نشان کشیدند توانایی و جرات برگزاری انتخاباتی مشابه انتخابات ایران را ندارند.
شاعری با بیان اینکه مشارکت 73 درصدی مردم و برگزاری انتخابات در امنیت و آرامش برای آمریکا و سران 50 کشور حاضر در عربستان سعودی بسیار ناگوار و عامل شرمندگی بود.
وی ابراز امیدواری کرد دولت دوازدهم در راستای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم بهتر عمل کند.
انتهای پیام/
 

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار