مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان:

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: شورای مهارت در استان گلستان تشکیل می‌شود.

شورای مهارت در گلستان تشکیل می‌شود
به گزارش گلستان24، ابوالفضل تیرانداز ظهر دوشنبه در نخستین کارگروه اشتغال استان که در گرگان برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی کشور نیازمند تنوع متد آموزشی و تنوع اشتغال‌زایی هستیم و یکی از موضوعاتی که به تصویب وزیر کار رسید بحث مهارت‌آموزی در فضای واقعی است.
 

تثبیت مشاغل سنتی نیازمند آموزش است

وی افزود: ما اگر می‌خواهیم در مشاغل خرد و خانگی تثبیت و پایداری شغل داشته باشیم ناچاریم بحث آموزش را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیرکل فنی حرفه‌ای گلستان با اشاره به اهداف آموزش مهارت گفت: آشنایی افراد با موقعیت‌های واقعی کسب‌وکار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی به ویژه حوزه صنایع‌دستی، کمک به بنگاه‌های فعال اقتصادی در زمینه جذب نیروی کار مستعد، کاهش هزینه‌های جذب و به‌کارگیری نیروهای فاقد مهارت از جمله اهداف طرح آموزش مهارت است.

وی تصریح کرد: مربی که در این طرح به آموزش می‌پردازد باید دست کم پنج سال سابقه تدریس داشته باشد و چنانچه دارای گواهینامه‌های مهارت از فنی حرفه‌ای باشد این سابقه به سه سال کاهش می‌یابد.

تیرانداز با اشاره به موازی کاری ایجادشده در بین دستگاه‌ها اظهار کرد: گرچه ما تلاش می‌کنیم در زمینه اشتغال موازی کاری رخ ندهد اما ناخواسته این اتفاق در برخی موارد ایجاد می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: برای جلوگیری از ایجاد موازی کاری، وزیر کار و تعاون مکاتبه‌ای با استانداران انجام داده‌اند تا شورای مهارت در استان‌ها شکل گیرد.

ابوالفضل تیرانداز

وی اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم آموزشی مبتنی بر سند آموزش استان داشته باشیم، اگر می‌خواهیم افزایش بهره وری نیروی کار را داشته باشیم، اگر بخواهیم تعدد تصمیم‌گیری‌ها در حوزه آموزش را افزایش دهیم چاره‌ای جز تشکیل شورای مهارت در استان نداریم.

تیرانداز گفت: با تشکیل شورای مهارت در استان بحث مهارت‌آموزی به بهترین نحو از طریق دستگاه‌ها اقدام و پیگیری می‌شود.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار