معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان شرایط شرکت در چهارمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی را در سال ۱۳۹۶ اعلام کرد.

اعلام شرایط شرکت در جشنواه نشان ملی صنایع دستی

به گزارش گلستان 24، سارا اخوت معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل گفت ؛ مرحله استانی داوری نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی استان در شهریور ماه سال جاری  برگزار می  شود.

او افزود : ملاک های انتخاب آثار در مرحله استانی بومی بودن ، خلاقیت ، نوآوری ، کاربردی بودن و استفاده از مواد اولیه طبیعی در آثار هنرمندان می باشد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان شرایط شرکت درچهارمین دوره داوری نشانی ملی صنایع دستی در سال  1396را به شرح ذیل اعلام کرد:

 

1-هر هنرمند مجاز به ارائه 2 اثر در برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سال 96 است .

2-چنانچه هنرمندان متقاضی شرکت در این برنامه به صورت گروهی به امر تولید صنایع دستی اشتغال دارند ، تعداد افراد گروه نباید بیش از 3 نفر باشد . بدیهی است در صورت اخذ نشان ، گواهی به صورت مشترک برای گروه صادر خواهد شد .

3-چنانچه واحدهای کارگاهی دارای پروانه تولیدی که در این برنامه شرکت کرده و موفق به اخذ گواهی شوند گواهی صرفا به اثر انتخابی آن کارگاه تولیدی تعلق خواهد گرفت و گواهی به نام شخص یا اشخاص شاغل در آن کارگاه صادر نخواهد شد .

4-مدت اعتبارات گواهی نشان ملی مرغوبیت اثر نامحدود است ( خاطر نشان می نماید این اعتبار صرفا مخصوص آن اثر می باشد نه تولید کننده اثر )

5-شرکت در این برنامه برای عموم هنرمندان و صنعتگران که در واحدهای تولیدی کارگاهی و واحدهای تولید خانگی به صورت انفرادی و یا گروهی به تولید صنایع دستی اشتغال دارند آزاد است .

6-آثاری که در ذیل هنرهای مستظرفه قرار دارند مانند نگارگری ، گل و مرغ ، تذهیب ، تشعیر ، خوشنویسی و طراحی سنتی چنانچه واجد شرایط کاربرد و اثر تولید ( به صورت انبوه و نیمه انبوه ) نباشند و صرفا به صورت اشیاء تزئینی ارائه شوند از راه یافتن به مسابقه حذف خواهند شد .

6-پذیرش سازهای سنتی دست ساز در صورتی که دارای ویژگی هنری در ساخت و تزئین ساز باشد بلامانع است در غیر این صورت از پذیرفتن ساز صرفا به لحاظ کاربرد ( صوت ) بدون هیچگونه ویژگی در نقش و فرم خودداری خواهد شد .

 

امتیازات ویژه ده اثر برگزیده چهارمین برنامه ملی مرغوبیت صنایع دستی برگزیده برحسب بالاترین امتیاز در سال 1396

-ارسال آثار برگزیده برای دریافت نشان بین المللی مهر اصالت براساس سهمیه بندی شورای جهانی صنایع دستی

-اعطای وام کم بهره از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید

-اعطای جایزه و نشان سیمین برنامه علاوه بر گواهی مرغوبیت اثر

-اولویت اعزام ده نفر برگزیده به نمایشگاه های خارج از کشور

-نمایش آثار در نمایشگاه دائمی در سازمان میراث فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگی هنری به مدت 6 ماه

-معرفی و تامین درصدی از هزینه های شرکت در دوره های آموزش بین المللی صنایع دستی توسط معاونت صنایع دستی .

انتهای پیام /

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار