بی توجه ای شهرداری نسبت به ساخت مساجد؛

بی توجه ای شهرداری و دیگر نهاد های مسئول به ساخت مساجد در محله های گرگان موجب نارضایتی شهروندان گرگانی شده است.

در پی نبود مساجد در برخی از محلات گرگان شهروندان  در خمیه ها به عبادت مشغول هستند

به گزارش گلستان24؛فرهنگ مردم ایران برگفته از آئین و ارزش های مذهبی  آنها می باشد ونقش فرایض مذهبی در زندگی مردم به وضوح دیده می شود که این مسئله نشان از اعتقاد و جایگاه والای اسلام در بین مردم می باشد.

مساجد یکی از تکیه گاه های هر شهر است که مردم علاوه بر عبادت روز مره در اعیاد و مراسمات مختلف مذهبی دراین مکان مقدس گرد هم می آیند تا با برگزاری مراسمات و پاسداشت روز های مهم وارزشی احترام و ارادت خود را به فرامین الهی نشان دهند. 

در شهر گرگان هنوز محله های هستند که بعد از گذشت سال ها وباجمعیت زیاد هنوز مسجدی ندارند و مجبورند تا مراسمات و نماز خود را در مساجد دیگر مناطق و هیئت های مذهبی به جای آورند.

در محله سروش جنگل برای ساخت مسجد زمین تعبیه شده است ک شهردرای گرگان و شخص آقای شهردار با مخالفت های خود اجازه ساخت مسجد را دراین منطقه نمی دهد و یا برای ساخت آن همکاری نمی کند.

اعتراض اهالی سروش جنگل (4)

مردم این محله بارها با اعتراض خود و تحصن نسبت به این مخالفت ها واکنش نشان داده اند که تاکنون این اعتراض ها بجایی نرسیده و آنها در این شب های نورانی مجبورند در خیمه ای که خود به پا کرده اند به عبادت و راز نیاز با خدای خود مشغول شوند.

 شهرک حافظ که از قدیمی ترین و بزرگترین شهرک های منطقه کمربندی می باشد هنوز که هنوز است فاقد بنایی برای عبادت مردم است و مسجدی در آن بنا نشده و با این که زمین و نقشه ی این مسجد نیز تفکیک شده،شهرداری هنوز اقدامی برای ساخت آن نکرده است.

یکی از شهروندان شهرک حافظ در همین رابطه به خبرنگار ما گفت:شهروندان گرگانی از آقای صادقلو انتظار دارند همانگونه که مردم از وی حمایت کردند او هم از مردم حمایت کند وخواسته های آنها را ببیند.

وی اظهار کرد:توجه به اعتقادات مردم باید از اولویت های مسئولین باشد چرا که این مسائل خط قرمز شهروندان است و ما اجازه نمی دهیم که مسئولین بی توجه از کنار آن رد شوند.

او ادامه داد: ما از مسئولین چه در اداره اوقاف و چه در شهرداری و دیگر ارگان های مربوط انتظار داریم هرچه سریع تر نسبت به پیگیری و ساخت مساجد برای محله های مستعد اقدام کنند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار