مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: تاریخ شفاهی هنرمندان استان گلستان در قالب مجموعه تلخ و شیرین تهیه می شود.

تاریخ شفاهی هنرمندان گلستان تهیه می شود
به گزارش گلستان 24،  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با پیشکسوتان تئاتر، تلویزیون و سینما با موضوع ضبط و تدوین تاریخ شفاهی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.
 

 حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت از انتشار مجموعه‌ای با عنوان تلخ و شیرین هنرمندان استان، با محوریت خاطرات هنرمندان گلستانی در تمام رشته‌ها و به‌عنوان بخشی از تاریخ شفاهی فرهنگ و هنر استان خبر داد.

وی افزود: همه مراحل و روایت خاطرات، تصویربرداری و مستندات آن آماده و پس از تکمیل نهایی در قالب مجموعه تصویری و تولید سینمایی و هم در قالب کتاب به نشر می‌رسد.

علی اصغر فضیلت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هدف از تهیه تاریخ شفاهی را اهمیت و ضرورت توجه به هنرمندان پیشکسوت دانست و تصریح کرد: این اقدام مانع گسست و انقطاع بین نسل‌ها می‌شود.

وی از فاصله بین نسل دانش‌آموخته و پیشکسوت به‌عنوان چالش یادکرد و گفت: با تهیه تاریخ شفاهی از پیشکسوتان می‌توان این چالش را مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام فضیلت در خاتمه از تهیه تاریخ شفاهی فرهنگ و هنر استان به‌عنوان میراث یادکرد و گفت: این اقدام سندی مکتوب و در دسترس نسل‌های بعدی خواهد بود.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار