مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:فعالیت‎های موسیقایی کمتر از 5 درصد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان؛ میزان اعتبارات فرهنگی کشور را 7 هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم فرهنگ و ارشاد اسلامی از این اعتبارات یک‌هزار میلیارد تومان و کمتر از یک هفتم است.

کمتر از یک هفتم اعتبارات فرهنگی کشور سهم فرهنگ و ارشاد است
به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت ظهر امروز در نشست خبری که با محوریت گزارش عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: هیچ تناسبی بین اعتبار تخصیص یافته  به فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به تنوع و تکثر شرح ماموریت‎ها و وظایف سازمانی وجود ندارد و این اعتبار کم در این بخش بیشتر به یک داستان و لطیفه غیرقابل باور شبیه است.

وی از برگزاری 44 کارگاه و دوره آموزشی در حوزه فعالیت‎های آموزشی خبر داد و تصریح کرد: این دوره‎های آموزشی برای کارکنان و جامعه فرهنگ و هنر و رسانه برگزار شد در این کارگاه‎ها به مدت 13 هزار و 451 نفرساعت فعالیت آموزشی صورت گرفت.

* فعالیت 14 مرکز دیجیتال در گلستان/ شخصیت مختومقلی تبدیل به نقطه اتحاد در سطح ملی و منطقه‎ای شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه 14 مرکز دیجیتال در سطح استان را زیرپوشش قرار دادیم، افزود: پنج مرکز دیجیتال تا سال 1390 در استان تاسیس شد و مابقی مراکز در دولت تدبیر و امید راه‎اندازی شدند این مراکز دیجیتال در گنبدکاووس، بندرترکمن، رامیان، سعدآباد فندرسک علی‎آبادکتول، مینودشت و گرگان فعالیت دارند.

فضیلت با تشریح مهمترین فعالیت‎های شاخص فرهنگی ابراز کرد: سال گذشته همایش مختوملی فراغی با حضور هیأت اعزامی از ترکمنستان بنا به درخواست خودشان و در روزهای متعدد انجام گرفت شخصیت مختومقلی تبدیل به نقطه اتحاد و انسجام در سطح ملی و منطقه‎ای شده است.

وی از برگزاری همایش شیخ محمدحسین مقصودلواسترآبادی در سال گذشته خبر داد و گفت: ایشان به عنوان یکی از سرمایه‎های اجتماعی مورد غفلت واقع بودند زادگاه ایشان در شهر سرخنکلاته بوده است که در راستای تثبیت و تحکیم و هویت‎بخشی نسل جوان برگزاری این همایش لازم بود.

* گلستان در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی جزو دستگاه‎های برتر کشور شناخته شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: فعالیت انجمن مشاهیر و مفاخر استان، انعقاد تفاهم‎نامه با اتاق بازرگانی در راستای رونق اقتصاد در بخش فرهنگ و هنر، راه‎اندازی اپلیکیشن اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، برگزاری دو دوره نمایشگاه استانی کتاب و چاپ 10 عنوان کتاب نویسندگان از جمله اقدامات این اداره کل در بخش فرهنگ است.

به گفته فضیلت؛ این اداره کل در سال 1394 در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی جزو دستگاه‎های برتر کشور شناخته شد و تدوین بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی، اجرای طرح پژوهشی سند چشم‎انداز قرآنی استان تا سال 1404 و اجرای 10 جشنواره قرآن و عترت از مهمترین فعالیت‎های بخش فرهنگی است.

وی به بلاتکلیفی صندوق حمایت از اصحاب رسانه گلستان که وعده آن را در روز خبرنگار سال گذشته به فعالان این عرصه داده بود اشاره کرد و گفت: بنا بود که مبلغی را به عنوان کمک به صندوق حمایت اصحاب رسانه استان بدهیم اما تا این لحظه خانه مطبوعات استان تکلیف ایجاد صندوق استانی و یا ملی را مشخص نکرده است.

 

* حمایت از خرید 166 عنوان جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون تومان/ کمتر از 5 درصد فعالیت‎های حوزه ارشاد به بخش موسیقایی اختصاص دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: از سوی خانه مطبوعات استان یک بار مکاتبه شد که قرار است نسبت به صندوق ملی حمایت از خبرنگاران اقدام کنند اما بلافاصله این تشکل صنفی اعلام کرد که دست نگه دارید و اگر هنوز کمکی از سوی ارشاد به صندوق حمایت از خبرنگاران نشده برای این است که اصلا صندوقی وجود ندارد.

فضیلت از حمایت این اداره کل در راستای خرید 166 عنوان جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون تومان خبر داد و گفت: بیش از 600 کانون فرهنگی و هنری در استان در سطح شهر و روستا فعال است.

وی در پایان گلایه‎ای هم از کسانی که نسبت به برگزاری کنسرت‎های موسیقی از ارشاد انتقاد می‎کنند داشت و گفت: چشم‎ها را باید شست جور دیگر باید دید این ظلم بزرگی به بخش زحمتکش هنرمندان بخش موسیقی است کمتر از پنج درصد فعالیت‎های حوزه ارشاد به بخش موسیقایی اختصاص دارد اینکه پنج درصد خیلی دیده شود و 95 درصد نادیده گرفته شود اصلا جالب نیست.

 

* همان قانونگذاری که توجه به نماز و مسائل فرهنگی را تاکید کرده گفته که به موسیقی هم بپردازید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: با صدای بلند و رسا اعلام می‎کنم اگر جمهوری اسلامی برای ما مقدس است پس باید به قانون آن احترام بگذاریم همان قانونگذاری که در شرح وظایف ارشاد توجه به نماز و مسائل فرهنگی را تاکید کرده همان قانونگذار صراحتا گفته که به موسیقی هم بپردازید.

فضیلت بیان کرد: قانون صفر تا 100 باید عمل شود اگر بنده به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی بها ندهم باید مورد سوال قرار بگیرم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار