بخشی از گندم زارهای روستای نامن شهرستان کردکوی در اثر بی احتیاطی طعمه حریق شد.

گندم زارهای روستای نامن طعمه حریق شد+تصاویر
به گزارش گلستان 24،  با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصول گندم و جو در استان گلستان، برخی کشاورزان بعد از برداشت محصول مبادرت به آتش زدن بقایای برجای مانده از برداشت گندم و جو می نمایند.

آتش سوزی هر ساله این محصولات خسارات مالی فراوانی به کشاورزان و اقتصاد جامعه وارد می آورد، لذا با توجه به اینکه که محصول گندم بسیار خشک و سریع الاشتعال است و وزش باد نیز از عواملی است که موجب تسریع و شدت آتش سوزی می شود، همه موارد فوق باعث از بین رفتن یک سال زحمت و تلاش کشاورز و ضرر و زیان به اقتصاد کشورمان می گردد.

بنابراین به کشاورزان محترم توصیه می گردد که جدا از آتش زدن بقایای بعد از برداشت گندم و جو خودداری نمایند.

زیرا بازمانده محصول گندم (سفال گندم) برای زمین مفید و نوعی کود و پوشش محسوب می گردد؛ با آتش زدن سفال گندم باعث فقیرتر شدن زمین خود از نظر مواد آلی و همچنین آب قابل دسترس نشوید.

گفتنی است؛ در اثر بی احتیاطی، بخشی از گندم زارهای روستای نامن شهرستان کردکوی طعمه حریق شد.

اگر اقدام به موقع و سریع جهت مهار این آتش سوزی صورت نمی گرفت حتما آتش به مزارع دیگر سرایت می کرد و حاصل تلاش و دست رنج کشاورزانی را که شاید همه درآمدشان از این راه حاصل میشد را نابود می کرد.

بارها و بارها در این سایت خبری در این خصوص تذکر داده ایم و باز هم تقاضا می کنیم کشاورزان عزیز و زحمتکش از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی جدا خودداری نمایند تا دیگر شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

تصاویری از این حادثه:

انتهای پیام/

منبع : رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار