رییس اداره منابع طبعی و آبخیزداری گالیکش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش از وقوع چهار فقره آتش‌سوزی در مناطق طبیعی این شهرستان طی 24 ساعت اخیر خبر داد.

طی 24 ساعت گذشته چهار فقره آتش‌سوزی در مناطق طبیعی گالیکش مهار شد + تصاویر

ببه گزارش گلستان24، منصور ممشلی گفت: طی 24 ساعت گذشته چهار فقره آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتعی گالیکش به وقوع پیوست که با همکاری نیروهای مردمی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان خاموش شد.

mansormamashlimtg 1

وی افزود: روز گذشته آتش‌سوزی در منطقه جنگلی طبیعی «خوجه صالح» گالیکش به مساحت 400 مترمربع، منطقه «نارودار» روستای «سرچشمه» از نوع تلوزار به مساحت 200 مترمربع و منطقه «کوه چمار» روستای «فارسیان» از نوع پوشش مرتعی چماز به مساحت 8 هکتار به وقوع پیوست. پیش از ظهر امروز نیز 100 مترمربع از عرصه‌های جنگلی طبیعی «دزد دره» روستای «آبپران» به وقوع پیوست و مهار شد.

رییس اداره منابع طبیعی گالیکش تصریح کرد: آتش‌سوزی‌های اخیر به دلیل بی‌احتیاطی طبیعت گردانی که برای گرم کردن خود و گذاشتن چای اقدام به روشن کردن آتش کرده و آن را خوب خاموش نکرده‌اند در پی وزش باد شدید رخ‌داده است.

وی خاطرنشان ساخت: با احتساب 4 آتش سوری 24 ساعت گذشته گالیکش در سال جاری تاکنون 24 مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان به وسعت 63 و نیم هکتار اتفاق افتاده است. این در حالی است که سال گذشته 50 مورد آتش‌سوزی در سطح 193 هزار مترمربع در شهرستان به وقوع پیوسته است.

ممشلی با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته 100 درصد نیروهای منابع طبیعی گالیکش در آماده‌باش کامل هستند گفت: نیروهای بخش خصوصی و دولتی اداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش به دلیل اخطارهای اداره هواشناسی استان در آماده‌باش کامل هستند و مساحت کم حریق اتفاق افتاده و مهار آن‌ها در لحظات اولیه خود گواه این مدعی است.

وی تصریح کرد: مساحت 8 هکتاری کوه چماز فارسیان از نوع مرتعی چمازی بوده و نیروهای منابع طبیعی گالیکش از هرگونه سرایت آتش به عرصه‌های جنگلی جلوگیری کردند.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش از شهروندان خواست تا ضمن هوشیاری نسبت به مسائل منابع طبیعی خود در صورت مشاهده هرگونه موارد تخریب، تجاوز، آتش‌سوزی، قاچاق چوب آلات غیرمجاز، قطع درختان، شخم و شیار و ... در عرصه‌های منابع طبیعی را سریعاً جهت پیگیری و برخورد نیروهای یگان به شماره تلفن رایگان و شبانه‌روزی 1504 یا 35830050 اطلاع دهند.

وی در پایان از تمامی نیروهای مردمی، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای این شهرستان بخصوص اهالی روستای آبپران که در اطفا حریق این اداره را یاری کردند تقدیر و تشکر کرد.

nilkooh2071 1

nilkooh2071 1

nilkooh2071 1

nilkooh2071 1


منبع : نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار