عضو کمیسیون صنایع مجلس:کمیته حقیقت‌یاب در حال بررسی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در معدن یورت آزادشهر برای بررسی محل حادثه گفت: کمیته حقیقت‌یاب در حال بررسی علت وقوع این حادثه است و هنوز علت دقیق آن مشخص نشده است.

علت دقیق حادثه معدن آزادشهر مشخص نشده است

به گزارش گلستان 24،رامین نور قلی‌پور درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و  بررسی کارشناسی علت حادثه انفجار و تجهیز و ایمن‌سازی این معدن  اظهار داشت: این کمیته چند جلسه در وزارت صنایع و معادن و در حضور اعضای کمیته حقیقت‌یاب برگزار کرده و همچنین 2 سفر هم به معدن زمستان یورت آزادشهر داشته‌اند.

 

وی تصریح کرد:  این تیم از اعضای تحصیل کرده دانشگاهی و متخصص معدن هستند و علت دقیق را بررسی می‌کنند و این تیم گزارشی هم در مجلس ارائه دادند که  در آن علت دقیق حادثه مشخص نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات زیادی در محل حادثه وجود دارد از جمله پاکسازی نشدن کامل محل که حضور کارشناسان را در محل با مشکل مواجه کرده و تنها 2 نفر توانسته‌اند به داخل تونل بروند و محل را بررسی کنند.

وی تصریح کرد : برای رسیدن به محل حادثه و بررسی علت دقیق باید منطقه پاکسازی شود و پس از حضور کارشناسان و تیم حقیقت‌یاب علت حادثه بررسی و گزارش شود.

نورقلی‌پور افزود: با توجه به شرایط مختلف که در محل حادثه حاکم است موضوع بسیار پیچیده شده تا علل دقیق فنی مشخص شود و تاکنون شرایط برای بررسی دقیق کمیته حقیقت‌یاب امکان‌پذیر نشده است.

حضور علی ربیعی در معدن زمستان یورت - گلستان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه در این حادثه قصور صورت گرفته و این معدن از نظر ایمنی مانند جمعی از معادن دیگر کشور مشکل داشته است قابل انکار نیست و باید این مشکلات برطرف شود و این معدن از نظر ایمنی تجهیز شود تا شرایط فعالیت در معدن بررسی شود.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیته حقیقت‌یاب همچنان علت حادثه را بررسی می‌کند و گزارش علت فنی را ارائه خواهد داد.

در 13 اردیبهشت بر اثر انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر 43  معندچی جان خو د را ازدست دادند و بیش از 100 نفر هم مصدوم شدند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار