مدیرکل فرهنگی و اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا کشور:

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: قاچاق کالا وارز از سال ۹۲ تاکنون ۵۰ درصد کاهش یافته است.

قاچاق کالا و ارز در کشور ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان24، عبدالمجید نگارش‌نژاد ظهر امروز در دومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان اظهار داشت: حجم قاچاق کالا وارز با ابلاغ قانون جدید مبارزه با این پدیده از سال 92 کاهش چشمگیر 50 درصدی داشته و از 25 میلیارد دلار در سال 92 به 12 میلیارد و650 میلیون دلار در سال 95 رسیده است.

وی تاکید کرد: عمده کالاهای قاچاق در کشور گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی و دخانیات است که در بحث کالاهای سلامت‌محور بیش از 3 میلیارد دلار قاچاق صورت نمی‌گیرد که حدود 10 درصد گردش مالی قاچاقچیان است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: مبارزه با ورود این کالاها از اولویت‌های اساسی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور است و در بعد فرهنگی هم مبارزه را می‌خواهیم تبدیل به گفتمان کنیم.

نگارش نژاد اظهار کرد: در این گفتمان به دنبال تغییر نگرش و باور مردم هستیم که مدیریت تقاضا را ایجاد کنیم و رفتار مردم در خرید کالاهای خارجی و جایگزینی کالاهای تولید داخل و در صورت خرید کالاها خارجی کالاهای که از مبادی مجاز وارد شدند، را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این مطلب آگاهی‌سازی و اطلاع‌رسانی را در دستور کار با استفاده از رسانه‌ها قرار دادیم و این کار از اواسط اسفند با جلسه با نخبگان، دانشگاهیان و روحانیون در 23 استان انجام شده و به زودی در دیگر استان‌ها هم اجرای می‌شود.

مدیر کل  فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز کشور افزود: همانگونه  که رهبری فرمودند رسانه‌ها نقش اساسی را در اجرای این طرح دارند و رسانه ملی بیشتری نقش را دارد و پس از آن فضای مجازی امروز نقش خوبی را ایفا می‌کند و در کنار آنها رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها می‌توانند تا رسیدن به نتیجه به ما کمک فراوانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: برنامه امسال ستاد مرکز مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور است زیرا سلامتی با زندگی همه مردم در ارتباط است و برای ما بسیار اهمیت دارد.

نگارش نژاد

نگارش‌نژاد تصریح کرد: پس از آن کالاهایی که به اشتغال ما ضربه می‌زند و پوشاک اهداف اساسی ستاد در سال 96 برای مبارزه است.

مدیرکل  فرهنگی و اجتماعی ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز کشور درباره طرح رجیستر گوشی‌های همراه در ستاد مطرح شده و حدود 3 هزار ساعت وقت سر آن گذاشته شده و از نظر ستاد این طرح تمام شده و به صورت پایلوت هم اجرایی شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار