مسئول بسیج رسانه گلستان:

مسئول بسیج رسانه گلستان گفت: در یک ماه آینده فراخوان سومین جشنواره رسانه‎ای ابوذر را در استان خواهیم داشت.

جشنواره رسانه‎ای ابوذر در استان گلستان برگزار می‎شود

به گزارش گلستان24،  علی‎محمد جعفریبه برگزاری جشنواره رسانه‎ای ابوذر اشاره کرد و  اظهار داشت: 2 دوره از جشنواره ابوذر در استان و کشور برگزار شده و در سال 1396 جشنواره ابوذر با قدرت بیشتری برگزار می‎شود.

 

جعفری یادآور شد: با توجه به اقبال خوب 2 جشنواره گذشته به دنبال این هستیم که کمبودها و نواقص‎هایی این جشنواره برطرف شود و باکیفیت‎ بهتری جشنواره سوم را داشته باشیم.

وی بیان داشت: جشنواره نخست ابوذر با محوریت شهدای غواص و رسانه برگزار شد و نزدیک به  500 اثر به جشنواره آمد و در جشنوار دوم نزدیک به یک‎هزار اثر رسید و در مقایسه با دیگر استان‎ها تعداد آثار رسیده و کیفیت آنها بسیار خوب ارزیابی شد.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان با بیان اینکه این جشنواره‎ها ذیل اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان برگزار شد، گفت: در یک ماه آینده فراخوان سومین جشنواره رسانه‎ای ابوذر را در استان گلستان خواهیم داشت و یک فرصت آخر سال گذشته را در دامنه این جشنواره قرار خواهیم داد و اختتامیه این جشنواره را هم در نیمه دوم سال برگزار خواهیم کرد.

جعفری تاکید کرد: امید داریم این جشنواره به توسعه و تقویت روحیه اصحاب رسانه کمک کند و بتواند مشکلاتی که در حوزه رسانه وجود دارد، برطرف کند.

وی افزود: نزدیک به 100 مجوز رسانه‎ای ماهنامه، دو فصل‎نامه، روزنامه، مکتوب  و پایگاه‎های خبری و خبرگزاری‎های با مجوز در استان فعالیت می‎کنند و باید به این فضای رسانه‎ای کمک شود.

جعفری بسیج رسانه گلستان

مسئول بسیج رسانه استان گلستان  تاکید کرد: با وجود تغییر ذائقه مردم در دریافت اطلاعات و اخبار از طریق فضای مجازی و رسانه‎های خبری مجازی باید به حفظ فضای مکتوب کمک کنیم.

 جعفری ادامه داد: رسانه‎های مکتوب باید به سمت تحلیل اخبار بروند و با توجه به ظهور و حضور سایت‎ها و خبرگزاری‎ها دیگر مکتوب نقش خبر رسانه‎ای را نخواهند داشت و باید با نقدهای سازنده و اصلاح‎گرایانه به ارتقاء رشد کمی و کیفی جامعه و رشد حاکمیت کمک کنند.

وی یادآور شد: رسانه‎های مکتوب با وجود مشکلات اقتصادی که دارند بیشتر شبیه آگهی‎نامه‎ها شدند و امید داریم با هدایت و کمک به فضای مطلوب خود و رسالت اصلی خود بازگردند.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان گفت: از سویی انتظار می‎رود دولت از سایت‎های مجازی و خبرگزاری‎ها حمایت بیشتری داشته باشند چرا که بار اصلی اطلاع‎رسانی بر روی دوش این افراد است.

جعفری با بیان اینکه باید توجه جدی‎تر و بیشتری از سوی وزارت ارشاد از رسانه‎های مکتوب و مجازی قرار اتفاق بیفتد، افزود: در استان بیش از 5 خبرگزاری فعال داریم و این درحالی است که تعداد زیادی از خبرگزاری‎ها در کشور فعال هستند و یک علت عمده آن خلع و کمبود نیروهای متخصص خبرنگار است.

وی گفت: هر چه تعدد خبرگزاری‎ها بیشتر باشد کیفیت اطلاع‎رسانی افزایش پیدا می‎کند و مردم تنوع بیشتری برای انتخاب رسانه و کسب آگاهی دارند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار