شهروند دوستدار حیات وحش در بندرترکمن پس ازمشاهده یک قطعه قوی مصدوم در پهنه آبی دریای خزر آن را جهت درمان و تیمار داری به محیط زیست شهرستان تحویل داد.

نجات قوی مصدوم

به گزارش گلستان 24  ،علی بیانی رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: یکی از شهروندان محیط زیست در حین تفرج در نوار ساحلی بندرترکمن، این قوی مصدوم را مشاهده کرده که به علت شکستگی بال توانایی پرواز ندارد.

 

بیانی اضافه کرد که این شهروند، پرنده زخمی را از آب گرفته و در تماس با مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، این گونه حمایت شده را به محیطبانان تحویل داده است.

 

وی افزود: این قو از ناحیه بال راست دچار جراحت بود و پس از ثبت داده‌های مورفولوژیکی و اقدامات اولیه برای سیر مراحل درمان به اداره امور حیات وحش محیط زیست گلستان انتقال داده شد.

 

وی گفت: این چهارمین قوی مصدومی است که در سال جاری به این اداره تحویل می‌شود.

به گفته وی، در این مقطع از سال بیشتر پرنده‌های پیرو یا مصدوم که توانایی پرواز نداشته و از کلونی‌های اصلی خود جا مانده اند، در زیستگاه‌های آبی حوزه میانکاله و آشوراده دیده می‌شوند که توسط علاقه‌مندان به حیات وحش، حسب مورد و نزدیکی به ساحل جهت درمان به ادارات محیط زیست مازندران و گلستان تحویل می‌شوند.

 

بیانی گفت: با فرهنگ سازی انجام شده شاهد همراهی مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست هستیم به نحوی که حتی گونه‌های حلال گوشت مصدوم را نیز به محیط زیست تحویل می‌دهند که این امر جای تقدیر دارد.

 

قو همانند خانواده اردک‌ها گیاهخوار بوده و بندرت از موجوداتی مانند ماهی تغذیه می‌کند، این پرنده زیبا به دلیل وزن سنگین در ارتفاع کم پرواز نموده و به آسانی نیز مورد هدف قرار می‌گیرد.

 

گلستان از معدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و طیف گسترده‌ای از پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

 

بندرترکمن در غرب استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/پ

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار