رئیس پلیس راهور گلستان خبر داد:

رئیس پلیس راهور گلستان از پیش‎بینی 39 تیم گشت خودرویی و موتوری همزمان با آغاز اجرای طرح ترافیک تابستانه پلیس در سطح استان خبر داد و گفت: 38 ایستگاه راهور در سطح استان نیز برای طرح ترافیک تابستانه ایجاد شده است.

پیش‎بینی 39 تیم گشت خودرویی و موتوری در طرح ترافیک تابستانه پلیس

به گزارش گلستان 24 ؛ ایوب شرافتی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: طرح ترافیک تابستانه پلیس در سال 1396 از یکم تیرماه ابلاغ شده و تا پایان مهرماه سال جاری اجرا خواهد شد در این راستا با بسیاری از ارگان‎های مرتبط با حوزه ترافیک هماهنگی‎های لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: شرایط ترافیکی از عید فطر آغاز شده و اکنون در جاده‎های و خیابان‎های استان ترافیک زیادی وجود دارد از اینرو در حوزه راهنمایی و رانندگی 39 تیم گشت خودرویی و 39 گشت موتوری در سطح استان پش‎بینی شده است هم چنین 38 ایستگاه راهور در سطح استان نیز وجود دارد.

رئیس پلیس راهور گلستان استفاده از تجهیزات الکترونیکی برای گرگان را لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: شهر گرگان به دلیل استقبال مسافران از منطقه ناهارخوران همیشه در این موقع از سال شاهد ترافیک و بعضأ حوادث رانندگی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات است بنابراین استفاده از تجهیزات الکترونیکی در این شهر ضرورت دارد در حال حاضر 58 دستگاه دوربین نظارتی در سطح گرگان وجود دارد و 3 دوربین هوشمند در مرکز استان گلستان نصب شده که بعد از رفع مشکلات نرم‎افزاری به زودی استفاده خواهد شد.

کاهش حوادث ترافیکی در طرح نوروزی

شرافتی در ادامه به گزارش عملکرد تصادفات 3 ماه ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: طرح نوروزی سال 1396 شروع خوبی داشت و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 65 درصد کاهش جان باختگان حوادث ترافیکی در استان را شاهد بودیم که از این لحاظ رتبه چهارم کشوری را داشتیم.

وی ادامه داد: در حالیکه در فروردین مشکلات ترافیکی و حوادث ناشی از این بحث در درون شهر به حداقل رسیده بود و وضعیت خوبی داشتیم اما در اردیبشهت و خرداد به خصوص در یک بازه 10 روزه در اردیبشهت ماه بسیاری از حوادث در مرکز استان رخ داد با این وجود در سه ماه اول سال در مجموع آمار جان باختگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش و در بحث تعداد افراد مجروح در سطح استان 7 درصد شاهد کاهش بودیم.

 

بیشترین حوادث ترافیکی در گرگان رخ می‎دهد

رئیس پلیس راهور گلستان بیان کرد: بیشترین حوادث ترافیکی در گرگان، رامیان و آزادشهر وجود داشت و در شهرستان‎های گنبدکاووس، علی‎آباد کتول، گمیشان، کلاله، گالیکش، کردکوی و بندرترکمن شاهد کاهش حوادث ترافیکی بودیم و در بقیه شهرستا‎ن‎ها تغییری وجود نداشت.

شرافتی شرایط راه، وسیله نقلیه و راننده را موجب شکل گرفتن حادثه ترافیکی عنوان کرد و گفت: در این میان عامل انسانی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات بیشترین نقش را در ایجاد حادثه ترافیکی دارد.

وی اذعان کرد: با اجرای طرح جامع ترافیکی وضعیت شهر گرگان بهتر خواهد شد اما در حال حاضر با اقداماتی از جمله اصلاح هندسی برخی نقاط که دارای مشکل تردد هستند و یک طرفه کردن برخی خیابان‎ها می‎توان از وضعیت فعلی حداکثر بهره را برد و ترافیک را سرشکن کرد.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار