معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان می‌توانند با استفاده از کشت ردیفی عملیات زراعی بعدی را تضمین کنند و سبزی یکنواختی در مزارع داشته باشیم

تضمین عملیات زراعی با استفاده از کشت ردیفی در مزارع

به گزارش گلستان 24 ؛سهراب سهرابی صبح امروز اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند با استفاده از کشت ردیفی عملیات زراعی بعدی را تضمین کنند و سبزی یکنواختی در مزارع داشته باشیم و در نهایت تولید مناسب‌تری خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: کشاورزان قبل از سبز شدن محصولات زراعی از علف‌کش‌های ترفلان و سنکور استفاده کنند تا هزینه تولید کاهش پیدا کند.

* کشاورزان در زمان کاشت و قبل از سبز شدن محصولات کشاورزی از علف‌کش‌های سنکور و ترفلان استفاده کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ابراز کرد: کشاورزان در زمان کاشت و قبل از سبز شدن محصولات کشاورزی از علف‌کش‌های سنکور و ترفلان استفاده کنند تا هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند و کاورزان می‌توانند علف‌های مزارع خود را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ریزش‌های جوی در تابستان سال جاری شرایط بحرانی از لحاظ آب‌های سطحی و زیرزمینی داریم که اگر این موضوع مهم رعایت نشود در کوتاه‌مدت و بلند‌‌مدت ضرر و زیان جبران‌ناپذیری را به مزارع، خاک و اقلیم استان گلستان وارد خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان اذعان کرد: با توجه به اینکه امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نامگذاری شده است، سازمان جهادکشاورزی در راستای خودکفایی دانه‌های روغنی با حمایت از کشاورزان و درنظرگرفتن یارانه‌ها و افزایش قیمت تضمینی محصول پنبه و دانه‌های روغنی در راستای حمایت از کشاورزان برآمده است.

* یارانه به میزان قابل توجهی برای بذور آفتابگردان، سویا و پنبه درنظر گرفته شده است

سهرابی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در استان انجام شده است بذور اصلاح‌شده سویا، آفتابگردان و پنبه را به اندازه کافی تهیه و تدارک دیده شده است.

وی ابراز کرد: یارانه به میزان قابل توجهی برای بذور آفتابگردان، سویا و پنبه درنظر گرفته شده است و به کشاورزان توصیه می‌کنیم که به مراکز مجاز توزیع بذر مراجعه کنند و از راهنمایی و مشاوره کارشناسان جهادکشاورزی اقدام به کشت محصولات سویا، آفتابگردان و پنبه در مزارع خود کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان از کشت جایگزین استفاده کنند و به جای کشت شالی از کشت آفتابگردان و سویا در مزارع استان گلستان استفاده کنند زیرا این محصولات نیاز به آب کمتری دارند و پایداری تولید را افزایش می‌دهند و کشاورزان با اطمینان خاطر این محصولات را کشت کنند زیرا کشت این محصولات سابقه دیرینی در مزارع استان گلستان دارند.

* آغشته کردن بذور سویا به باکتری بسیار حائز اهمیت است

سهرابی با بیان اینکه کنترل آفات در ابتدای فصل و حین عملیات داشت است، اذعان کرد: آفات مکنده، برگ‌خوارها و غلاف‌خوارها خسارات بسیالر سنگینی به محصولات زراعی ما وارد می‌کنند که با مدیریت آنها می‌توانیم تولید را تضمین کنیم.

وی از اهمیت تغذیه بذور با باکتری در زراعت سویا خبر داد و گفت: آغشته کردن بذور سویا به باکتری بسیار حائز اهمیت است و تثبیت‌کننده بیولوژیک ازت محسوب می‌شود و این باکتری می‌تواند حجم زیادی از کود نیتروژن موردنیاز گیاه را تامین کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان افزود: استفاده از کودهای فسفاته، پتاسه و گوگردی می‌تواند تنظیم‌کننده تولید خوب به شمار آید.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار