امام جمعه کردکوی: عامل نجات و رستگاری انسان اخلاق است

امام جمعه کردکوی با اشاره به تحولات منطقه و جنایات داعش، گفت: آمریکا از سوختن منطقه در آتش جنگ و خونریزی لذت می‌برد.

آمریکا از سوختن منطقه در آتش جنگ و خونریزی لذت می‌برد

به گزارش گلستان 24 ، حجت‎الاسلام موسی شاعری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی، با سفارش خود و همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: امام علی (ع) در نهج البلاغه مومنان را به دو دسته؛ عده‌ای که خوب هستند و عده‌ای که خوب نیستند، تقسیم کردند و سپس خطاب به خوب‌ها فرمودند اگر تعداد شما اندک است ناراحت نباشید، همه افرادی که بی‌راهه می روند روزی پشیمان می‌شوند اگرچه ممکن است پشیمانی آنها سودی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه انسان باید مستحکم و قوی باشد، تصریح کرد: انسان ها تلاش کنند جزو بهترین ها باشند و ایمان، دینداری و عشق به خداوند را تا آخر به همراه داشته باشند.

امام جمعه کردکوی با اشاره به اینکه یکی از نام‌های روز قیامت یوم الحسرت است، بیان کرد:  هر قدمی که انسان در راه خداوند بر می‌دارد توسط خداوند دیده و حفظ می‌شود، از این رو انسان‌ها از خدمت در راه خداوند نترسند.

شاعری با توصیه مومنان به پرداخت زکات، گفت: زکات علاوه بر مساله حکومتی، یک مساله اجتماعی است؛ اگر در شهری انسانی گرسنه بخوابد گناه آن بر عهده همه مردم آن شهر است و همگان باید پاسخگو باشند.

* علم به تنهایی انسان را رستگار نمی‌کند

وی به ضرورت ترویج اخلاق در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: پیامبر (ص) فرمودند برای تکمیل مکارم اخلاق مبعوث شدم، باید گفت با اینکه جایگاه علم و عالم در دین اسلام ارزشمند است اما علم به تنهایی انسان را به رستگاری و فلاح نمی‌رساند همانطور که برخی با وجود برخورداری از علم، از هر انسان گمراه، گمراه‌تر هستند، از این رو عامل نجات و فلاح انسان‌ها اخلاق است.

امام جمعه کردکوی متذکر شد: مردمی که قدردان یکدیگر نباشند و به شخصیت افراد احترام نگذارند مردم خوبی نیستند، همانطور که روزی امام علی (ع) را خانه‌نشین کردند و در حکومت هم برخورد دیگری داشتند و قدردان امام علی (ع) نبودند.

شاعری با اشاره به اینکه همه در هر موقعیتی اعم از جمع دوستان، خانواده، با دولت، در جامعه و ... اخلاق را رعایت کنند، تاکید کرد: انتقاد و نقد مساله خوبی است اما باید به جا باشد.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، امنیت حاکم در کشور را مرهون زحمات قوه قضاییه، نیروهای نظامی و امنیتی و دولتمردان دانست و خاطرنشان کرد: قوه قضاییه با آبرو، ناموس و اموال مردم ارتباط دارد و زحمات و تلاش‌های آنها جای قدردانی دارد.

امام جمعه کردکوی با اشاره به تحولات منطقه، مطرح کرد: 6 سال است که مردم سوریه در رنج و عذاب هستند، وقتی چند سال گذشته داعش با این فرهنگ و روش متولد شد برخی فکر می‌کردند با شعارهای حقوق بشری و انسان دوستی که دنیا سر می‌دهد عمر داعش به یک ماه نمی‌رسد حال آنکه داعش 6 سال است که به کشتار و ویرانی می‌پردازد و دنیا و آمریکا تکان نمی‌خورند و نسبت به جنایات داعش و همدستانش در منطقه و کشورهای اسلامی بی‌تفاوت هستند.

شاعری با اشاره به فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه فریادها را بر سر آمریکا بزنید، افزود: سال ها است که منطقه در آتش جنگ و خونریزی می‌سوزد و آمریکا با مشاهده ویرانی و کشتار انسان‌های بی‌گناه لذت می‌برد و متاسفانه کشورهای اسلامی نیز در خواب فرو رفته‌اند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار