مدیرکل انتقال خون گلستان خبر داد:

مدیرکل انتقال خون گلستان از اهدای خون بیش از چهار هزار نفر از مردم استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

اهدای خون بیش از ۴۰۰۰ گلستانی در ماه مبارک رمضان

به گزارش گلستان 24 ، به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان گلستان، میرمحمدعلی حسینی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان در مجموع پنج هزار و ۲۷۷ مراجعه در سطح استان داشتیم که چهار هزار و ۳۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از این تعداد ۱۶.۸ درصد برای بار اول و ۲۷.۲ درصد با سابقه و ۵۷ درصد به ‌صورت مستمر خون اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان تصریح کرد: ۶۹۳ نفر برای بار اول، هزار و ۱۹۰ نفر با سابقه و دو هزار و ۴۹۱ نفر به ‌صورت مستمر اهدا کننده خون در این ایام بودند.

حسینی گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون ۴.۷ درصد را بانوان تشکیل دادند و میزان اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: وضعیت ذخایر خون در استان بسیار خوب است و توانستیم در این مدت جوابگوی نیاز بیماران بستری در بیمارستان‌های استان باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان تصریح کرد: اهدای خون به سبب کمک به هم نوع که اجر معنوی دارد، تاثیر به سزایی بر سلامتی، کاهش سکته، فعال سازی بیشتر بدن جهت تولید خون، پلاکت، کاهش مواد زاید بدن، کاهش استرس و اضطراب و افزایش نشاط و شادی خواهد داشت.

اهدای خون

حسینی در خصوص شرایط اهدای خون تصریح کرد: دارا بودن حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۶۵ سال البته برای کسانی که دچار محدودیت‌های بدنی می‌شوند و داشتن وزن بالای ۵۰ کیلوگرم ضمن برخورداری از سلامت کامل و نداشتن سابقه بیماری، ویروس و عفونت که توسط معاینات کادر پزشکی مشخص می‌شود، از شرایط اهدا کنندگان خون است.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار